Opgelost door Telfort: Te kleine wachtwoorden onveilig

# 20667
dhr Strubbe

Ik heb Telfort gevraagd (voor mijn en andermans mailboxen) om het aantal tekens voor wachtwoorden te verhogen van nu maximaal 8 tekens naar zoiets van max.16 tekens, met een deskundigenstukje als onderbouwing waarin staat dat vanwege de moderne hackprogramma's een wachtwoord van 8 tekens al snel te kraken is.
Telfort's klantenservice zegt dat ze dit niet gaan doen en max. 8 tekens veilig is, maar dat ze geen verantwoordelijkheid nemen bij kraak en identiteitsfraude.
Het adres van de directie wilde Telfort niet geven, en mijn onderbouwd verzoek tot grotere wachtwoorden wilde de klantenservice niet doorgeven naar 'boven', naar deskundigen.
(Ik heb de indruk dat er op meningen gewerkt wordt door ondeskundigen, zonder acht te slaan op deskundig signaal.)

Het vergroten van de mogelijkheid om wachtwoorden te maken van bijv. max.16 tekens i.v.m. de veiligheid en de hack-evolutie. (Is nu max. 8 tekens).
Wachtwoorden vergrotend verbeteren/veranderen ook onder ingelogd account op webmail.

Telfort
    Geachte heer/mevrouw Strubbe,KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnenkort contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT (namens Telfort)
    dhr Strubbe
    KPN heeft doorgestuurd naar Telfort.
    Telfort heeft gebeld, en men zal kijken (of en) hoe de wachtwoorden ter beveiliging (met oog op hackers) kunnen worden vergroot (aantal tekens). .
    Dus over een jaar bezien of er actie hierop is gekomen door het mogelijk maken van grotere wachtwoorden. Nu februari 2013. Tot begin 2014 dus. .
    Bij Online is ook zo'n toezegging gedaan.
    Het moet toch kunnen.
    Telfort
    Geachte heer/mevrouw Strubbe,Van uw behandelaar hebben wij begrepen dat uw klacht naar tevredenheid is afgehandeld. Op het klachtenkompas hebben wij dan ook de status veranderd. Kunt u dit bevestigen?Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT
    dhr Strubbe
    Er is beloofd dat "wordt onderzocht of het mogelijk is een groter en dus veiliger wachtwoord mogelijk te maken dan maximaal 8 tekens".
    We bezien of dat over een jaar tot een veiliger resultaat heeft geleid.

dhr Strubbe

Ook een klacht indienen over Telfort?