Opgelost door Telfort: Telefoon wordt niet gerepareerd.

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 79262
Gebruiker
Demi17
Datum
4 reacties

Details

De klacht

Op 24 september heb ik mijn huidige toestel een Samsung Galaxy S2 Plus aangeboden ter reparatie. Mijn toestel was pas 1,5 jaar oud en in goede staat . Ik kon hem echter niet meer opladen.
Volgens Europese wetgeving heb ik recht op 2 jaar garantie.

Ik kreeg een tijdelijk vervang toestel ook een Samsung maar een ouder toestel waar ik vrij weinig mee kan.
Nu wordt ik vandaag gebeld dat van het defecte toestel de laadcontacten defect zijn en niet gerepareerd kan worden . Wel mag ik het vervangtoestel eventueel houden.

Dit is echt niet het probleem oplossen maar mij proberen af te schepen met een oud toestel.

De oplossing

Ik zou graag zien dat mijn toestel wordt gerepareerd of dat men met een vervang toestel van gelijkwaardige waarde/staat komt.

4 reacties

  1. Auteur
    Telfort
    Datum
    Geachte mevrouw Rutten,KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnen 5 werkdagen contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT ( namens Telfort)
  2. Auteur
    Demi17
    Datum
    Er is contact geweest met Telfort maar men blijft bij hun standpunt. Ik ga daar echter niet mee akkoord.
    Wanneer een product niet in overeenstemming is met de koopovereenkomst, dan is er sprake van een gebrek. Ontstaat dit gebrek binnen 2 jaar na de aankoop, dan heb ik binnen Europa het recht op garantie. Dit houdt in dat de verkoper het product gratis moet repareren of vervangen. Dat moet binnen een redelijke termijn gebeuren . De schade is namelijk niet door toedoen van mijzelf ontstaan.
  3. Auteur
    Telfort
    Datum
    Geachte mevrouw Rutten, Van uw behandelaar hebben wij begrepen dat uw klacht naar tevredenheid is afgehandeld. Op het klachtenkompas hebben wij dan ook de status veranderd. Kunt u dit bevestigen?Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT
  4. Auteur
    Demi17
    Datum
    Klacht is netjes afgehandeld door Telfort middels een nieuw toestel met abonnement.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Demi17
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Telfort?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen