Klacht Telfort: Telfort incasseert nog steeds ADSL abonnement terwijl ik 2 maanden geleden ben overgestapt naar hun eigen glasvezel abonnement

HammerNL

Sinds 15 november 2013 maak ik naar volle tevredenheid gebruik van Telfort Glasvezel. De opzegging van mijn Telfort ADSL zou allemaal geregeld worden. Nou niet dus!

1: Jullie factureerden/incasseerden me nog ruim een maand (tot 25 dec) het ADSL bellen abonnement. Hoezo een maand opzegtermijn? Ik blijf toch bij Telfort? Bovendien heb ik de glasvezel al op 25 mei 2012 (!!) aangevraagd, meteen toen bekend werd dat er eind 2013 glasvezel in onze wijk zou komen.

2: Het ADSL internetabonnement factureren/incasseren jullie nog steeds. Dit alles ondanks reeds 4 telefoontjes, zowel naar jullie ADSL als naar jullie glasvezel afdeling. De laatste reaktie die ik kreeg was opnieuw een brief dat het ADSL bellen per 25 december was beeindigd. Wederom niets over het ADSL internet.

Ik ben er nu klaar mee en heb alle ADSL incassos vanaf november 2013 gestorneerd. Als jullie me een correcte ADSL eindafrekening sturen, zal ik die met alle plezier betalen.

Correcte eindafrekening van internet ADSL+bellen abonnement met als einddatum 15 november 2013. Daarbij verrekening van de gestorneerde incassos.

Telfort
    Geachte heer Hamer,KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnenkort contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT (namens Telfort)
    HammerNL
    Ik ben heel benieuwd wat jullie bedoelen met "binnenkort"...
    HammerNL
    Afgelopen week een aanmaning ontvangen nav. de gestorneerde incassos.Vanmorgen (13 jan) een telefoontje van een dame van KPN nav. mijn post op deze website. Mijn klacht is "ge-escaleerd" en een dossier is aangemaakt. Het dossiernummer en de contactgegevens van deze mevrouw ontving ik vervolgens per mail. Het was de verwachting dat Telfort binnen een week met een oplossing zou komen, zo niet kon ik met haar contact opnemen en zou zij er achteraan gaan. Dat klinkt alvast positief. Ik wacht af.
    HammerNL
    Een dag later een mevrouw van Telfort Back Office aan de lijn, die bevestigde dat mijn ADSL per 15 november 2013 had moeten eindigen. Ze gaf aan dat ik niets meer hoefde te betalen na het storneren van die incasso's.Vandaag volgde zelfs een creditnota, want ik had blijkbaar niet genoeg gestorneerd :-)
    HammerNL
    Conclusie: het is niet te doen via de reguliere Telfort kanalen een serieuze klacht in te dienen. Je wordt aan het lijntje gehouden en er veranderd verder niets. Pas na melding op deze website wordt de klacht ge-escaleerd en vervolgens is de afhandeling prima.