Opgelost door Telfort: Telfort kan geen leasecontract overleggen

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 148217
Gebruiker
Kees
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Ik heb een iPhone 5c pink telefoon met twee jaar afbetaling op het toestel. Telfort beweert nu vanaf december 2015 dat het een lease toestel zou zijn. En om het toestel te behouden moet ik 82 euro betalen. Telfort zegt dat alle toestellen uit die tijd (dus december 2013) lease waren. Dat het een leasetoestel, hadden we kunnen lezen op de website ‘mijntelfort’. Ik heb de aankoopbon en kan die overleggen. Daar is geen sprake van een leasetoestel. Ik heb geen contract van deze telefoon. Op mijntelfort staat geen vermelding van lease op geen enkele pagina. Ik heb de screenprints gemaakt die laten zien dat dat dit niet zo is. Op de nota’s staat ‘toestel categorie O 24 maanden’. Het is ons nooit duidelijk geweest of geworden in de afgelopen jaren dat Telfort in die tijd abusievelijk aannam dat het om een leasecontract zou gaan.

De oplossing

Ook dezelfde medewerker in de winkel die in januari 2016 stellig weet dat alle toestellen lease waren, startte geen procedure voor een leasetoestel op, toen het toestel in november 2015 ter reparatie werd aangeboden. Hij bood géén vervangend toestel aan. Hij ging er dus vanuit dat het géén lease toestel was.
Toen we het contract wilden omzetten in sim only kwam het in de computerinformatie van Telfort naar boven . Dat is geen bewijs. Ik heb om het getekende contract verzocht. Telfort kan dat niet overleggen. Ik blijf van mening dat ik de 82 euro niet hoef te betalen a. omdat ik meen dat ik alles betaald heb b. omdat het toestel gebreken vertoonde, die ik overigens zelf gerepareerd heb. Ik krijg nog 2 x 31,24 euro teruggestort die als betaling voor het toestel is geïnd over december en januari. Ik wil bovendien van het sim only contract af. Ik heb dat ook al in het twittercontact vanaf dinsdag 6 januari duidelijk gemaakt, dus ruim binnen de wettelijke bedenktijd.

3 reacties

  1. Auteur
    Telfort
    Datum
    Geachte heer Blokland,

    KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnen 5 werkdagen contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT ( namens Telfort)


  2. Auteur
    Telfort
    Datum
    Geachte heer Blokland, Van uw behandelaar hebben wij begrepen dat uw klacht naar tevredenheid is afgehandeld. De bevestiging van de gemaakte afspraken zijn door Telfort op 15 januari 2016 schriftelijk bevestigd. Op het klachtenkompas hebben wij dan ook de status veranderd. Kunt u dit bevestigen? Met vriendelijke groet, KPN Klantenreacties CMT (namens Telfort)
  3. Auteur
    Kees
    Datum
    We zijn tot een goed vergelijk gekomen, dat recht deed aan de situatie

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Kees
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Telfort?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen