Opgelost door Telfort: Telfort TV/internet/bellen naar alleen digitaal: al een week zonder vaste telefoon!

content Opgelost
E. Jacobs

De overgang naar alleen digitaal TV/internet/bellen door Telfort met Guidion is een ramp:
- slechte communicatie zoals afsluiten op de ene dag, monteur 5 dagen later
- monteur afspraak is zonder eneig overleg naar een andere dag verplaatst
- klantenservice van zowel Telfort en Guidion kunnen alleen het dossier bijwerken en bij ieder contact krijg je op dezelfde vragen andere antwoorden.
- voor installatiedatum zijn door Telfort klantenservice 2 escalatie trajecten gestart met alleen volledige stilte als resultaat
- tot overgangsdatum bleef TV en internet werken
- monteur sluit kastjes aan met knipperende en/of rode lampjes aan. Iemand anders zal in een centrale nog iets omzetten en dan werkt het binnen een uur. Monteur verdwijnt, rode lampjes blijven. Telfort kan niets doen, Guidion klantenservice geeft 45 minuten wachtpiepjes. Bij ander telefoonnummer van Guidion komt wel reactie en even later gaat een deel van de verbinding werken.
- zelf nog uren bezig geweest met afronden installatie en instellen
Nu bijna een week later: nog steeds geen telefoon, weer steeds wisselende antwoorden van Telfort klantenservice. Deze heeft een interne klachten procedure gestart (met weer stilte als resultaat)

Werkende vaste telefoon.
Contact met mensen die (echt) weten/begrijpen hoe het zit en iets kunnen doen.

Telfort
    Geachte heer/mevrouw Jacobs,

KPN Klantenreacties CMT (namens Telfort)

E. Jacobs
    Een tweede bezoek van een monteur van Guidion heeft niets geholpen, in tegendeel: na vertrek bleek een draad tussen 2 apparaten ten onrechte losgemaakt te zijn. Na afloop werkte dus minder dan voor het bezoek van de monteur.
    Aan het verhelpen van de klachten wordt nu door Telfort gewerkt. Inmiddels werkt de vaste telefoon weer. Helaas bleek hierop zonder overleg of informatie de voicemail aan te staan. Hierdoor miste we bv de ingesproken boodschap van KPN nav deze klacht! Voor de overgang stond de voicemail uit en kwamen de ingesproken berichten op het eigen antwoordapparaat. Zonder overleg was die instelling blijkbaar veranderd!
    Bellen met klantenservice van Telfort en Guidion helpt weinig. Na het indienen van een klacht op deze manier, kom je wel in contact met mensen, die iets kunnen en mogen regelen!
    Telfort
    Geachte heer Jacobs,

Bedankt voor uw medewerking.

KPN Klantenreacties CMT ( namens Telfort )

E. Jacobs
Uiteindelijk is door het indienen van deze klacht iemand bij Telfort in beeld gekomen, die wat kan regelen en oplossen. Een compensatie is gegeven voor slechte overgang door Telfort/Guidion naar alleen digitaal. Vreemd blijft dat zoveel mis gaat rond een proces, dat al zolang bezig is! Dat is combinatie met slechte communicatie, zwakke monteurs, naar elkaar wijzende bedrijven en een klantenservice, die niets kan en mag in combinatie met tegenstrijdige (verzonnen?) antwoorden. Hopelijk gaat dat structureel aangepast worden!

Ook een klacht indienen over Telfort?