Klacht Telfort: ten onrechte doorlopende incasso vwb abonnementskosten

DE KLACHT
Na het (in 2007!) opzeggen van mijn internet abonnement, dacht ik dat alles afgesloten werd. Nu blijkt dat mijn emailadres jarenlang behouden is (emailbasis Tiscali) en dat ik hier abonnementskosten (€48 p/j, €4 p/m) voor heb betaald.
Bij de overname van Tiscali door Telfort (in 2007) is er geen schriftelijke correspondentie van hun kant geweest, met de vermelding dat er buiten mijn contract nog een verlenging heeft plaatsgevonden.

DE OPLOSSING
Graag ontvang ik de ten onrechte geincasseerde gelden retour, vanaf 2007 (totaalbedrag ruim €576=12 jaar)

DE OPLOSSING

Telfort
    Beste G.R. de Geus,

Niet prettig om er na jaren achter te komen dat u een dienst afneemt welke u niet gebruikt. Diensten worden pas beëindigd, wanneer u deze opzegt. Wanneer een dienst onbedoeld actief blijft, mag van de betalende afnemer verwacht worden dat deze binnen redelijke termijn bezwaar maakt tegen facturen, dan wel tegen de betaalde kosten en/of automatische incasso's. 3 maanden wordt daarbij als een algemeen gebruikelijke redelijke termijn beschouwd. Het is helaas niet mogelijk om nog bezwaar aan te tekenen tegen kosten van langer dan 3 maanden geleden, of zelfs kosten van een periode tot 12 jaar geleden.

Om u tegemoet te komen, kan ik u uit coulance aanbieden om de kosten van de afgelopen 3 maanden te vergoeden. Daarvoor kunt u een privébericht sturen met (ter verificatie) uw geboortedatum en de laatste 4 cijfers van de bij ons bekende IBAN.

Telfort Webcare
    Boxer
    U heeft mijn bericht blijkbaar niet goed gelezen het abonnoment is gelijk met de uitschijving van de kvk opgezegd
    u bent hierin dus in gebreke gebleven. Een client mag van zijn provider met alle redelijkheid verwachten zijn zaken met vertrouwen en degelijkheid te verwerken.
    ik ga daarom niet akkoord met uw "coulange" aanbod van € 12,00, en vraag u nogmaals de geleden schade van € 576,00 te retourneren.

Met vriendelijke groet G.R. de Geus
    Boxer
    Het blijkt dat u niet overal de zelfde regels hanteerd, er is mij in een eerder stadium rechtstreeks nl al een vergoeding van 2 jaar aangeboden.
    Ook blijkt dat u niet over de benodigde dossierkennis beschikt.
    Daarbij komt dat u van uw klant verwacht dat er redelijkheid wordt betracht om bij fouten uwerzijds binnen 3 maanden te reageren, terwijl in dit zelfde verlengde Telfort deze redelijkhijd niet hoeft te betrachten bij het maken van fouten.

Ik verwacht van Telford nog steeds een betere oplossing en een kloppende reactie

Met vriendelijke groet G.R. de Geus

Boxer
Geen oplossing geboden, vriendelijk maar inhoudelijk totaal niet contrucktief , "wij begrijpen uw probleem, en vinden het erg vervelend, maar Telford gaat u niet helpen"! medewerkers spreken elkaar tegen en hebben totaal geen kennis van de klacht. De vraag om verificatiegegevens te sturen is nooit gesteld, simpel om de rede dat Telfort zelf met de overgang van tiscali naar Telfort , alle administratie niet meer op orde had. na online onderzoek blijkt dat ik een van de vele Telfort / Tiscali gedupeerde ben.Telford heeft eenzijdig heel eenvoudig de zaak gesloten. maar ik zal mij laten adviseren hoe ik dit al dan niet collectief kan tegengaan. wanneer u ook een van de vele gedupeerde bent en hier onvrede over voelt meld u zich dan via deze website

Ook een klacht indienen over Telfort?