Opgelost door Telfort: Tijdelijk stopzetten/opschorten abbonnement niet mogelijk?

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 152537
Gebruiker
boston
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Deze maand vertrek ik voor 5 maanden op stage naar het buitenland en wil mijn abonnement tijdelijk stopzetten zodat ik na die vijf maanden gewoon weer verder kan gaan met mijn zelfde abonnement en nummer.
Na contact met de klantenservice van Telfort blijkt dat dit niet mogelijk is. Kan het abbonnement alleen afkopen maar dan zit ik met dubbele kosten en dat wil ik niet. Na de periode van 5 maanden wil ik gewoon weer verder gaan met mijn abbonnement.
Ik vind dit een zeer slechte zaak.
Andere providers doen dit wel. Blijkbaar zijn ze niet erg gesteld op hun klanten.

Ik moet zowiezo een voorziening treffen om te kunnen bellen etc. in het land waar ik stage ga lopen. Maar ik had gehoopt na 5 maanden mijn oude nummer weer te kunnen gebruiken. Nu moet ik bij telfort extra kosten gaan maken terwijl andere providers deze service wel hebben.

Telfort, hoe kunnen we dit oplossen?


De oplossing

Het tijdelijk stopzetten van mijn abbonement of het opschorten ervan. De looptijd wordt hierdoor met 5 maanden verlengd. Simpel en doeltreffend.

3 reacties

  1. Auteur
    Telfort
    Datum
    Geachte heer Bos,

    KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnenkort contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT (namens Telfort)
  2. Auteur
    Telfort
    Datum
    Geachte heer Bos,

    Van uw behandelaar hebben wij begrepen dat uw klacht naar tevredenheid is afgehandeld. Op het klachtenkompas hebben wij dan ook de status veranderd. Kunt u dit bevestigen?

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT

  3. Auteur
    boston
    Datum
    Abbo af kunnen kopen en omgezet naar pre-pay. Na 5 maanden wordt het afkoopbedrag teruggestorten het abbo weer voortgezet.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
boston
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Telfort?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen