Opgelost door Telfort: Toestel lease abonnement

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 60372
Gebruiker
smittepit
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Mijn partner wilde graag een mobiel met abonnement.
Ik heb uitgebreid op internet gezocht naar het meest geschikte abonnement voor haar.
Uitgekomen bij een Ben abonnement met IPhone 4s bij Phone House.
Mijn partner is op 28 april dit jaar naar de Phone house in Zevenaar gegaan om dit te regelen.
Daar werd aangegeven dat ze dit abonnement niet meer hadden maar een goed alternatief was een Telfort abonnement. Zelfde prijs.
Tot mijn verbazing zag ik later dat ze daarbij geen eigenaar is/wordt van de telefoon maar wel evenveel betaald.
Aan het eind van het contract (2 jaar) moet ze nog een bedrag bijbetalen voor de telefoon. Hoeveel dat is, is nog maar afwachten.
Nog groter was mijn verbazing toen ik las dat de volgende dag (29 april) Telfort stopt met toestel lease en dezelfde telefoon met een grotere internetbundel voor 0.50 cent minder wordt aangeboden bij Telfort.
Gereclameerd bij Phone House, die verwijst mij naar Telfort. Telfort verwijst naar de algemene voorwaarden.

De oplossing

Ik besef dat mijn partner zelf heeft besloten te tekenen voor dit abonnement maar als de dag daarop de voorwaarden zo drastisch veranderen (verbeteren) had dit toch gemeld moeten worden?
Gewenst: Omzetting van het abonnement naar de nieuwe vorm.

3 reacties

  1. Auteur
    Telfort
    Datum
    Geachte heer Smits,KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnen 5 werkdagen contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT ( namens Telfort)
  2. Auteur
    smittepit
    Datum
    Vandaag gebeld door medewerker KPN met de melding dat Telfort binnen vijf dagen contact opneemt.
    Wordt vervolgt?
  3. Auteur
    smittepit
    Datum
    Contact gehad met een medewerker van Telfort die mij gelijk aanbood het abonnement om te zetten naar de nieuwe bundel.
    Zelfde abonnement maar dan zonder toestel lease.
    Moest me daarvoor wel even melden in een Telfort winkel.
    Vanavond naartoe geweest en was vrij snel geregeld. Zonder enige bijkomende kosten.
    Medewerker in de winkel was zeer behulpzaam en erg vriendelijk.
    Top opgelost!!

Uiteindelijke oplossing

Auteur
smittepit
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Telfort?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen