Klacht Telfort: Toestel-lease

Y. Oomen

Ik heb in december een lease-abonnement afgesloten bij Telfort, met een Samsung Galaxy SII. Al snel begon het toestel te haperen, liep het binnen vier uur leeg en werd het ontzettend warm. Ik heb dit een tijdje aangekeken, apps verwijderd, spaarstand ingeschakeld, noem maar op. Helaas heeft dit geen enkele verandering gebracht. Vorige week heb ik hierover melding gedaan bij de Telfort Klantenservice. Zij vertelden mij dat de klachten die ik noemde nog nooit eerder waren voorgekomen (Op de site van Telfort blijkt dat deze klachten wel degelijk vaker voorkomen). Mijn vraag was, of ik een ander toestel kon gaan leasen, namelijk de iPhone 4, zodat ik geen last meer zou hebben van mijn klachten. Dit is helaas niet mogelijk. Wel is het mogelijk om mijn telefoon op te sturen, en dan zenden ze mij zo nodig een ander toestel. Mijn vraag aan telfort was; waarom ik niet een duurder toestel kon gaan leasen, tegen een hogere prijs per maand. Hier kreeg ik helaas nooit antwoord op.

Ik zou graag hetzelfde abonnement behouden (Lease-abonnement met 500 MB, 100 SMS en 300 BEL), maar dan met een ander toestel; namelijk de iPhone 4. Dit betekent dat ik per maand meer zal moeten betalen, namelijk 32 euro per maand. Telfort geeft aan dat zij mij een ander toestel toe kunnen sturen, maar dit zal nooit een toestel zijn met dezelfde capaciteiten, of een beter toestel, omdat zij hiervan achteruit zullen gaan. Daarom begrijp ik niet dat zij het niet goed vinden als ik meer ga betalen per maand.

Telfort
    Geachte mevrouw Oomen,KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnenkort contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT (namens Telfort)
    Y. Oomen
    Beste KPN,Ik hoop snel iets van u te horen.
    In afwachting van uw reactie,Ymke Oomen
    Telfort
    Geachte mevrouw Oomen, De behandelaar van deze reactie is in afwachting op uw antwoord op het voorstel.
    Telfort
    Geachte mevrouw Oomen, Van uw behandelaar hebben wij begrepen dat uw klacht naar tevredenheid is afgehandeld. Op het klachtenkompas hebben wij dan ook de status veranderd. Kunt u dit bevestigen?Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT
    Y. Oomen
    Beste Telfort,Ik ben gebeld door een medewerker, met mijn opties. Die wilde ze mij helaas niet vertellen, omdat het contract op mijn moeders naam staat. De dag erna werd ik gebeld met de vraag of ik al besloten had wat ik wilde gaan doen. Toen ik vertelde dat mij niks verteld is en dat ik dus geen keuze heb kunnen maken, werd mij verteld dat ik teruggebeld zou worden. Helaas ben ik hierna nooit meer teruggebeld.Ik ben dus nog niet tevreden met de 'afhandeling' Mvg,Ymke Oomen
    Telfort
    Geachte mevrouw Oomen, De behandelaar van deze reactie zal binnenkort weer contact met u opnemen. Mocht u nog vragen en/of opmerkingen hebben dan kunt u zich richten op uw behandelaar of een e-mailbericht sturen naar krcmt@kpn.com.Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT
    Telfort

Ook een klacht indienen over Telfort?