Opgelost door Telfort: Toestellease - defect display

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 60885
Gebruiker
Karlijn
Datum
5 reacties

Details

Klacht

Sinds vele jaren ben ik een tevreden abonnee van Telfort. Het was dan ook logisch dat ik mijn aflopende abonnement per december 2013 heb verlengd. Daarbij is het abonnement omgezet naar een toestellease abonnement. Mijn keuze qua toestel is gevallen op een Samsung S4. Tot 10 mei jl. geen enkel probleem met het toestel, waarna ik spontaan verrast werd door een niet werkend display. Bleek er opeens een scheur in het LCD scherm te zitten, terwijl het glas nog volledig in tact was! Aangezien ik zorgvuldig omga met mijn spullen, ben ik behoorlijk geschrokken. Op 13 mei is het toestel voor onderzoek opgehaald. Inmiddels heb ik een mail ontvangen, waarin de oorzaak gesteld is op valschade. Ik kan deze conclusie absoluut niet rijmen met mijn gebruik. Het gevolg is dat de reparatiekosten voor eigen rekening komen. Dit terwijl internet vol staat met overeenkomstige berichten. Het lijkt een toestel gerelateerd probleem lijkt te zijn. Ik baal als een stekker!

Gewenste oplossing

Kostenloze reparatie, aangezien de schade in mijn beleving buiten mijn schuld om is en toestel gerelateerd lijkt te zijn.

Overigens is grondige bewijslast de plicht van Telfort, aangezien het probleem binnen 6 maanden na afsluiten van de contract is ontstaan. Ik verbaas mij er overigens over, dat mij geen enkele maal gevraagd is naar een mogelijke oorzaak. Voel mij daardoor niet serieus genomen. Valt mij erg tegen van Telfort.
Geboden oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Telfort hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

5 reacties

  1. Auteur
    Telfort
    Datum
    Geachte mevrouw Haanstra,KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnen 5 werkdagen contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT ( namens Telfort)
  2. Auteur
    Karlijn
    Datum
    Momenteel nog in afwachtin. In de constatering vanuit Smartcare (valschade) kon ik mij al niet vinden, maar na het zien van foto’s van mijn telefoon op e-repair.nl ben ik op zijn zachtst gezegd pisnijdig. Een telefoon vol beschadigingen trof ik aan, terwijl hij is met de koerier meegegaan met 1 kleine scheur in het LCD. Nu, na telefonisch contact met smartcare waarin mij geadviseerd werd een mail te sturen met mijn klacht, ben ik nog altijd in afwachting van een antwoord op deze mail.....
  3. Auteur
    Telfort
    Datum
    Geachte mevrouw Haanstra, De behandelaar van deze reactie zal binnenkort weer contact met u opnemen. Mocht u nog vragen en/of opmerkingen hebben dan kunt u zich richten op uw behandelaar of een e-mailbericht sturen naar krcmt@kpn.com.Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT
  4. Auteur
    Karlijn
    Datum
    Gistermiddag ben ik telefonisch benaderd door (Jannie Brand van) KPN klantenreacties CMT.
    Zij vertelde mij dat het reparatie bedrag van mijn telefoon wordt vergoed.
    Smartcare heb ik nu de opdracht gegeven mijn telefoon te laten repareren. Ondanks het even heeft geduurd ben ik tevreden met de uiteindelijke service die mij wordt geboden.
  5. Auteur
    Karlijn
    Datum
    De klacht is uiteindelijk naar tevredenheid afgehandeld.

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Telfort?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen