Opgelost door Telfort: uitgestelde ingangsdatum abonnement mobiel

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 182473
Gebruiker
Hildegard
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Een typisch geval van kleine lettertjes heb ik meegemaakt met mijn nieuwe mobiele abonnement bij Telfort.
Op 7-7-2016 kocht ik voor een nieuwe simkaart een belbundel voor 300 minuten bellen. Ik kreeg een bevestigingsmail waarin een link stond naar een webpagina waarop ik de voortgang van mijn abonnement kon volgen, maar aangezien ik al lang een account op MijnTelfort had geopend, waarop ook mijn abonnement werd vermeld en de dag waarop ik het had aangeschaft, heb ik op die link niet geklikt.
Begin augustus werd 66,58 euro afgeschreven voor gebelde minuten en verstuurde sms-jes, die naar mijn idee allemaal binnen de aangeschafte belbundel hoorden te vallen. De belbundel stond echter niet op de factuur. Bij navraag bleek dat als ik op die link had geklikt, ik op een pagina was gekomen waarop helemaal onderaan de ingangsdatum van mijn abonnement stond: 5-9-2016. Dat had Telfort zelf zo gedaan 'omdat ik aangegeven had dat ik gebruik wilde maken van nummerbehoud'.

De oplossing

Omdat Telfort eenzijdig heeft besloten een abonnementsaanvraag van mij niet per direct, maar na 60 dagen te laten ingaan, en mij daar op een wel zeer summiere wijze van op de hoogte stelde, wil ik dat mijn abonnement van 9 euro per maand voor 300 belminuten alsnog met terugwerkende kracht op 7-7-2016 ingaat, de datum van aanvraag en de datum vanaf welke het zo op MijnTelfort stond (zonder andere ingangsdatum). Ik wil over de maand juli 9 euro abonnementsgeld betalen en niet 66,58 euro voor gebelde minuten en sms-jes die anders binnen de bundel waren gevallen.

2 reacties

  1. Auteur
    Telfort
    Datum
    Geachte mevrouw Merkus,

    KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnenkort contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT (namens Telfort)

  2. Auteur
    Hildegard
    Datum
    Van Telfort kreeg ik de volgende reactie: 'Allereerst vinden we het vervelend dat deze situatie is ontstaan. Wij hebben ter tegemoetkoming de factuur van augustus inmiddels aan u vergoed. Dit bedrag ziet u op de volgende factuur verrekend terug. Wij adviseren u om de factuur van € 66,59 toch handmatig naar ons over te maken. De vergoeding zal namelijk eerst verrekend worden met de nieuwe factuur. Wanneer u het bedrag alsnog overmaakt zal het restbedrag teruggestort worden op uw rekening.'

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Hildegard
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy