Opgelost door Telfort: Van kastje naar de muur: manana manana

Frewe

De monteur komt niet langs op afgesproken tijd/dag voor het omwisselen van apparatuur, Ofschoon wij wel thuis waren. Na veel bellen vindt de afspraak de volgende dag plaats. Oude verbinding wordt afgeloppeld en nieuwe blijkt niet te werken. Er worden beloftes gedaan. Maakt u zich geen zorgen: de volgende dag (zaterdag) werkt alles weer. Op zaterdag wordt toegezegd dat het maandag zal gaan werken en inmiddels zit ik in de situatie dat ik geen enkele info over een mogelijke oplossing krijg noch over de mogelijke oorzaak. Afwachten is het advies.Met studerende kinderen die in hun examen- en toets periode zitten en van wie 75% van hun studiemateriaal op het internet staat, geen pretje.
Daarnaast zeggen support medewerkers zaken die volledig in strijd zijn met wat in brieven en brochures wordt gezegd.

Telfort waarom geen betere service. Ik als klant heb hier allemaal niet om gevraagd en ik heb ook geen aandeel in de oorzaak.

En voor klachten wordt ik verwezen naar een online invulformulier. Handig als je geen internet hebt……..

Onvriendelijke medewerkers aan de telefoon (twee hangen zelfs de hoorn erop), tegenstrijdige antwoorden, instructies die niet conform brief en brochure zijn, niemand die oplossing wenst Helaas, maar de maandag erop gaat het zeker werken. Helaas, vanaf dat moment wordt er geen antwoord meer

Zo snel mogelijk een werkende glasvezelverbinding zodat het gezien weer internet. TV en vaste telefonie heeft.

Telfort
    Geachte heer/mevrouw Wel,

KPN Klantenreacties CMT

Frewe
    De dag na mijn klacht op Klachenkompas heeft een Telfort medewerker mij gebeld. Deze heeft uitgelegd dat het probleem niet eenvoudig is op te lossen en biedt daarom een noodpakket aan, zodat mijn kinderen niet naar de bieb en vriendjes hoeven om te kunnen studeren.
    Ben dus opgelucht dat er op mijn klacht is gereageerd.

Helaas werkt de noodoplossing nog niet naar behoren en als ik daarover bel, word ik weliswaar vriendelijk te woord gestaan, maar krijg ik geen antwoord en word ik nog wel een keer teruggebeld door een andere afdeling. Kan vandaag, maar ook ergens volgende week. Zo wordt gezegd. (Waarom niet gelijk even doorverbinden? Het is slechts een kwestie van zenders activeren).

Kortom: er is een eerste stap in de goede richting gezet, maar 'eerst zien en dan geloven'.

Wordt wat mij betreft dus nog vervolgd.
    Frewe
    Ben gister door Telfort gebeld dat de glasvezellijn weer in orde is. Later in de avond, toen ik thuis was, alle instructies gevolgd. Maar helaas: géén verbinding. Als ik het klantennummer vanochtend bel, wordt deze automatisch afgekoppeld. Dus ik heb maar weer een mail gestuurd. De zaak is dus nog niet opgelost.
    Frewe
    Nieuw modem ontvangen. Werkt wederom niet. Helpdesk constateert dat er geen data binnenkomen en geen IP adres zichtbaar is. De lijn was toch weer in orde? Beetje moedeloos word ik wel.
    Frewe
    Inmiddels werkt de glasvezellijn. De tweedelijns support, of hoe dat bij Telfort ook mag heten, heeft dus conform afspraak gehandeld. Als ik de monteur goed heb begrepen zat de oude kabel nog op mijn huisaansluiting aangesloten...... Ik vraag me dan af waarom dit niet eerder is ontdekt, maar eind goed al goed wat de lijn betreft.
    Het vervelende is nu echter wel dat mijn nieuwe abonnement foutief is waardoor ik ten onrechte 5 euro per maand meer ga betalen voor een service die een jaar lang gratis wordt aangeboden. Ben dus maar weer in de mail geklommen om mijn vaste contactpersoon op de hoogte te stellen.

Frewe
Telfort heeft een glasvezel monteur ingeschakeld, die constateerde dat de omwisseling van oude glasvezelkabel naar de nieuwe glasvezelkabel niet goed is gegaan. Sindsdien werkt de glasvezelverbinding. Wel vervolgens issues gehad met de tweede TV ontvanger, maar die lijkt nu ook weer te werken. Jammer dat een klacht als deze via een externe partij gespeeld moet worden. Maar gelukkig is via Klachtenkompas toch nog alles goed gekomen.

Ook een klacht indienen over Telfort?