Opgelost door Telfort: Vast nummer door Telfort per ongeluk geblokkeerd, maar kan niet direct worden gedeblokkeerd!

content Opgelost
Marinus2

Eergisteren(31 mei) aangegeven bij Telfort dat er per 17 juli zal worden verhuisd naar andere regio en dat wij per die datum het abonnement plus enkele extra diensten willen afnemen op nieuw adres en ook per 17 juli beëindigen op oud adres.Wij dachten dit op tijd door te geven, zodat alles netjes afgehandeld kon worden.
Tot onze schrik blijkt Telfort nu(m.i.v. 1 juni!) ons huidige vaste telefoonnummer te hebben geblokkeerd, waardoor wij nu anderhalve maand voor de verhuizing zonder telefoon zitten! Alle telefoontjes met aannemers, schilders en andere werklui loopt via onze vaste telefoon! Die krijgen nu allemaal te horen dat ons nummer geblokkeerd is. Zowel gisteren als vandaag contact opgenomen met Telfort. Gisteren zouden we worden teruggebeld; dat is NOOIT gebeurd. Vandaag kregen we de melding dat men er niets aan kan doen. Het is een andere afdeling die daar over gaat en die nemen dit probleem binnen 5 werkdagen in behandeling.... Dat betekent dat wij dan een week(minimaal) zonder telefoon zitten. Alle telefoontjes worden nu gepleegd met een prepaid mobiletje a €0,35 per minuut! Dat loopt nu al behoorlijk in de papieren. En dit terwijl wij gewoon betalen voor ons vaste telefoonabonnement!

Dat de telefoonverbinding VANDAAG nog wordt gedeblokkeerd, zodat wij weer bereikbaar zijn, zowel zakelijk als privé! En wij niet nog meer kosten moeten maken om alles wat wij telefonisch moeten regelen met een prepaid telefoon te moeten doen! Ook zou een financiële compensatie voor deze fout zeer redelijk zijn! We zijn nu al 2 dagen onbereikbaar!

Telfort
    Geachte heer Van Erp,

KPN Klantenreacties CMT (namens Telfort)

Marinus2
    Na ruim een week zonder telefoonaansluiting te hebben gezeten, werden we gebeld door iemand van Telfort. Men snapt niet wat er fout is gegaan en dit schijnt niet normaal te zijn. Eerst werd voorgesteld om beltegoed voor de prepaid telefoon te vergoeden, maar wij wilden ook ons vaste nummer terug. Dat bleek niet mogelijk! Dan een ander vast nummer terug, dan kon ook niet!
    Uiteindelijk is ons een bedrag toegezegd van €250,- voor anderhalve maand prepaid bellen. Mocht dit onvoldoende zijn dan kunnen we het overige ook declareren. Er is een schriftelijke bevestiging binnen, nu het geld nog. Blijft een raar verhaal.

Marinus2
De vergoeding voor het aanschaffen van een pre-paid telefoon + belkosten is keurig nagekomen. Al hadden we liever gewoon een "vast nummer" gehad. Maar binnen de onmogelijkheden is toch gezocht naar een mogelijkheid. Ook op het nieuwe adres is contact opgenomen of alles werkt. Helaas bleek (later) de verbinding tussen de KPN centrale en de wijkkast defect te zijn, waardoor we ook met een week vertraging het internet signaal op ons nieuwe adres hadden. Ook hier werd een vinger aan de pols gehouden door Telfort Klantrelaties en waar nodig actief bijgestuurd, door het doorverbinden naar de monteur. Later werd gevraagd wanneer de monteur zou komen en ook na die tijd is er weer contact opgenomen om te kijken of het nu wel allemaal werkt. Intussen hebben we internet op het nieuwe adres en is alles weer in orde.

Ook een klacht indienen over Telfort?