Opgelost door Telfort: Wegvallen WiFi met sitecom modem

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 55565
Gebruiker
Carolineb
Datum
21 reacties

Details

De klacht

Sinds wij glasvezel van telfort hebben werkt de WiFi uitermate slecht en valt de verbinding steeds weg.
Met de experiabox v9 van KPN hadden we een uitstekende WiFi, maar helaas werkt deze niet met jet telfort abbenoment.
Telfort zegt dat ze geen ander modem kunnen leveren met een betere WiFi verbinding en het probleem dus niet kunnen oplossen.
Verder doet de analoge tv het erg slecht en is er constant ruis.
Dit signaal was via de coax ook beter. Nu moet ik wel een extra digitale ontvanger nemen om ook boven tv te kunnen blijven kijken.

De oplossing

Een goede modem met een goed WiFi signaal zodat we een constante goede internet verbinding hebben.
Of het abbenoment beëindigen zodat we bij KPN terug kunnen voor een glasvezel abbenoment.
Een sterker signaal van de analoge tv zodat we ook dat kunnen kijken.

21 reacties

  1. Auteur
    Telfort
    Datum
    Geachte heer Kindervater,KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnen 5 werkdagen contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT ( namens Telfort)
  2. Auteur
    Carolineb
    Datum
    Wij hebben helaas nog steeds niks vernomen van telfort.
    Ondertussen zelf weer gebeld en de klachten nogmaals gemeld en nu werden we gewoon noet geloofd. Het enige wat ze geprobeerd hebben is de modem resetten.
    Heeft natuurlijk noet geholpen.
    Er moet gewoon een beter modem komen met een sterker WiFi signaal dat geschikt is voor 50 mb glasvezel en zwaar internet gebruik.
    Nu hebben ze een van de goedkoopste modems geleverd die alleen geschikt is voor licht internet gebruik
    Zie de sitecom
  3. Auteur
    Telfort
    Datum
    Geachte heer Kindervater,De behandelaar van deze reactie zal binnenkort contact met u opnemen. Mocht u nog vragen en/of opmerkingen hebben dan kunt u zich richten op uw behandelaar of een e-mailbericht sturen naar krcmt@kpn.com.Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT
  4. Auteur
    Carolineb
    Datum
    Nog steeds niks gehoord van telfort. Heel jammer dat jullie zo een slechte service hebben dat jullie niet eens contact openen om de klacht te verhelpen.
  5. Auteur
    Telfort
    Datum
    Geachte heer Kindervater, Uw klacht is nog in onderzoek bij onze behandelaar. Mocht u nog vragen en/of opmerkingen hebben dan kunt u zich richten op uw behandelaar of een e-mailbericht sturen naar krcmt@kpn.com.Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT
  6. Auteur
    Carolineb
    Datum
    Weer gesproken met telfort en ze kunnen het probleem niet oplossen en willen ook geen oplossing bieden zoals een beter modem.
  7. Auteur
    Telfort
    Datum
    Geachte heer Kindervater,De behandelaar van deze reactie heeft u een nieuwe router toegestuurd.De medewerker van Telfort is benieuwd naar uw bevindingen met deze router.Met vriendelijke groet, KPN Klantenreacties CMT (namens Telfort)
  8. Auteur
    Carolineb
    Datum
    De nieuwe router geeft precies dezelfde problemen zoals ik al voorspelde omdat het wifi signaal te zwak is van deze routeer.
    Het is ook de goedkoopste routeer uit het assortiment van sitecom geschikt voor licht internet gebruik.
    Bij een glasvezel hoort zwaar internet gebruik lijkt mij, dus zouden jullie ook een modem moeten leveren die daarvoor geschikt is.
  9. Auteur
    Telfort
    Datum
    Geachte heer Kindervater,De behandelaar van deze reactie zal binnenkort weer contact met u opnemen. Mocht u nog vragen en/of opmerkingen hebben dan kunt u zich richten op uw behandelaar of een e-mailbericht sturen naar krcmt@kpn.com.Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT
  10. Auteur
    Carolineb
    Datum
    We wachten inmiddels al weer bijna 2 weken op een besluit om ons tegemoet te komen met het probleem. Door het vergoeden van een modem en een tegemoetkoming in de kosten Vandeven slecht internet en of overstappen naar KPN
  11. Auteur
    Telfort
    Datum
    Geachte heer Kindervater, Uw klacht is nog in onderzoek bij onze behandelaar. Mocht u nog vragen en/of opmerkingen hebben dan kunt u zich richten op uw behandelaar of een e-mailbericht sturen naar krcmt@kpn.com. Met vriendelijke groet, KPN Klantenreacties CMT
  12. Auteur
    Carolineb
    Datum
    Wij hebben een voorstel gehad waarbij jullie 50 euro willen bijdragen aan een nieuwe router.
    Dit is natuurlijk belachelijk. we hebben al vanaf februari glasvezel alles in een waarbij we slecht of geen internet hebben.
    Ten eerste is een compensatie van de kosten die we maken voor glasvezel op zijn plaats aangezien we niet krijgen waarvoor we betalen en daarnaast is een vergoeding voor een nieuwe router die 129 euro kost ook wel zo netjes.
  13. Auteur
    Carolineb
    Datum
    Ook erg jammer dat er via deze site niet fatsoenlijk gereageerd wordt en alles achter de schermen moet plaats vinden.
    Ik heb net telfort gesproken en nu bieden ze ineens ook geen 50 euro meer aan maar moet er een monteur langskomen.
    Dus weer moeten wij wachten totdat telfort een keer contact met ons op gaat nemen en zitten wij weer met slecht of geen internet.
    Ook je doorverbinden met een leidinggevende gebeurd niet zodat het probleem na ruim 3 maanden gewoon is opgelost kan worden.
  14. Auteur
    Carolineb
    Datum
    Ik ben ook helemaal klaar met telfort en wil dan ook zo snel mogelijk van dit abonnement af en een compensatie van het betaalde abonnementsgeld.
    Ik hoop dat we nu wel een fatsoenlijk antwoord krijgen!!!!!
  15. Auteur
    Telfort
    Datum
    Geachte heer Kindervater, De behandelaar van deze reactie zal binnenkort weer contact met u opnemen. Mocht u nog vragen en/of opmerkingen hebben dan kunt u zich richten op uw behandelaar of een e-mailbericht sturen naar krcmt@kpn.com.Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT
  16. Auteur
    Carolineb
    Datum
    En weer hetzelfde algemene antwoord zodat er geen openheid naar het publiek komt van de slechte klantenservice.
    Ik zou gisteren terug gebeld worden maar weer niks gehoord.
    Wacht nog steeds op een tegemoetkoming in de abbenoments kosten
  17. Auteur
    Telfort
    Datum
    Geachte heer Kindervater, De behandelaar van Telfort heeft uit coulance een bedrag naar u over gemaakt.Met vriendelijke groet, KPN Klantenreacties CMT (namens Telfort)
  18. Auteur
    Carolineb
    Datum
    Ik heb nog geen schriftelijke bevestiging van 25 euro per maand coulance vanaf start klacht tot einde contract 18 aug.
    Ook hebben wij nog steeds geen geld op de rekening staan. Jet was toch over gemaakt?
  19. Auteur
    Telfort
    Datum
    Geachte heer Kindervater, Telfort heeft 2x het hoofdpakket van 90 euro als maximale coulance aangebioden en u bent daarmee akkoord gegaan.
    Naar aanleiding van deze afspraak zal deze klacht naa afhandelstatus worden aangepast. Met vriendelijke groet, KPN Klantenreacties CMT (namens Telfort
  20. Auteur
    Telfort
    Datum
    Geachte heer Kindervater, Van uw behandelaar hebben wij begrepen dat uw klacht naar tevredenheid is afgehandeld. Op het klachtenkompas hebben wij dan ook de status veranderd. Kunt u dit bevestigen?Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT
  21. Auteur
    Carolineb
    Datum
    We hebben uiteindelijk 90 euro coulance terug gehad en het contract kunnen opzeggen.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Carolineb
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Telfort?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen