Klacht Telfort: Zeer slechte verwerking van overstap door Telfort

Klachtnummer
# 368364
Gebruiker
TK
Datum
1 reactie

Details

De klacht

N.a.v. een migratie naar een ander glasvezelsysteem bij Telfort heb ik een overstap van Telfort naar Ziggo aangevraagd (TV-internet-vaste telefonie). Ik kreeg een bevestiging van Ziggo dat dat overstapverzoek ontvangen was en dat ik per 5 juni 2019 zou overstappen. Nu blijkt die overstap niet te zijn verwerkt vanwege de ingeboekte migratie binnen Telfort. Ook het nummerbehoud is daardoor niet in werking gezet. Hier kwam ik bij toeval achter omdat het nieuwe kastje van Telfort ineens toch werd afgeleverd. Slotsom is dat ik pas op 5 juni kan opzeggen bij Telfort en ik dus langer door Telfort wordt 'vastgehouden' dan o.b.v. hun eigen voorwaarden zou moeten. Ook gaat mijn nummer pas later over naar Ziggo. Bovendien houdt mijn huidige Telfortsysteem op 5 juni op met werken. Vanaf dat moment tot het moment van nummerbehoud naar Ziggo ben ik dus feitelijk niet bereikbaar op mijn vaste nummer.

De oplossing

Nummerbehoud bespoedigen en annulering toch op tijd verwerken.

1 reactie

  1. Auteur
    Telfort
    Datum
    Goedemiddag en bedankt voor uw bericht.

    Allereerst wil ik mijn excuses aanbieden voor de ontzettend verlate reactie. Hiermee ben ik helaas te laat om u nog te helpen bij het bespoedigen van nummerbehoud. Mocht ik u op dit moment toch nog ergens mee van dienst kunnen zijn, laat het mij dan gerust weten. Dan kijk ik wat ik voor u kan betekenen.

    Met vriendelijke groet,
    Telfort Webcare

Ook een klacht indienen over Telfort?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen