Klacht Telfort: Zorgeloos overstappen meer dan een week geen internet telefoon en TV

Status
content Niet opgelost
Klachtnummer
# 198623
Gebruiker
AW
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Vandaag zou ik overstappen van ONSBrabantnet naar Telfort met onze Internet, TV en Telefoon. Het aan en af sluiten schijnt op dezelfde dag te moeten omdat we van glasvezel naar glasvezel overstappen.

De monteur kwam en volgens hem was de grondplaat van een verkeerd type en kon hij niet installeren Uiteindelijk blijkt dat het minimaal 5 werkdagen duurt voordat een en ander in orde gemaakt kan worden. De monteur heeft alles geprobeerd en werd steeds met een kluitje in het riet gestuurd. Dit schijnt vaak voor te komen en was niet nodig geweest als Telfort eerst zou informeren welk glasvezelmodum er aanwezig is. Dan weet je van te voren of alles aangesloten kan worden. Meerdere keren gebeld met Telfort(tegen betaling) en we kunnen simpelweg de bomen in. Onsbrabantnet is zo aardig om dee knop om te zetten maar helaas blijkt de netbeheerder iets te hebben gedaan waardoor dit niet werkt en dit kan pas maandag worden opgelost.

De oplossing

Dat internet en Televisie per direct weer werkt

3 reacties

  1. Auteur
    Telfort
    Datum
    Geachte heer Sterk,

    KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnenkort contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT (namens Telfort)
  2. Auteur
    AW
    Datum
    Inmiddels meerdere malen contact gehad met Telfort en er is een afspraak gepland met de monteur. Ik heb echter de volgende vragen:
    Waarom wordt er niet eerst geïnformeerd welk glasvezelkastje de klant heeft? Nl dan kan de monteur vooraf de juiste materialen meenemen. Waarom krijg ik berichten per email terwijl internet het niet doet en ik dit bij de buren moet gebruiken? Welke compensatie kan ik verwachten ivm kosten en het niet gebruik kunnen maken van diensten?
  3. Auteur
    Telfort
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer Sterk,

    Van uw behandelaar hebben wij begrepen dat uw klacht naar tevredenheid is afgehandeld. Op het klachtenkompas hebben wij dan ook de status veranderd. Kunt u dit bevestigen?

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT (namens Telfort)

Uiteindelijke oplossing

Auteur
AW
Datum
Uiteindelijke oplossing
Er is aandacht gekomen voor de klacht en worden daarin tegemoetgekomen. Er volgde vrij snel een aanbod voor een aardige noodvoorziening die niet nodig bleek. In de praktijk heeft de tweede monteur van het ingehuurde bedrijf Guidion een creatieve oplossing gevonden om de de belangrijkste diensten weer te laten werken en morgen komt de netwerkbeheerder om het definitief in orde te maken. Na een lastig begin is de zaak bij de klachtenafdeling van KPN en Telfort in ieder geval serieus opgepakt. we zijn nog niet helemaal klaar maar de oplossing lijkt nu in zicht. Inmiddels 3 januari en nog geen telefonie. Is wel serieuze aandacht voor de klacht maar het werkt nog niet.
Status
niet opgelost
Beoordeling
content

Ook een klacht indienen over Telfort?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen