Klacht Tent-expert.nl: Lekke tent bij aankoop en geen geld terug

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 72118
Gebruiker
S.T.
Datum
10 reacties

Details

Klacht

Twee weken voor vakantie naar Frankrijk een nieuwe tent gekocht bij de internetwinkel Tent Expert. Meteen bleek de eerste avond van de vakantie bleek de tent helemaal lek te zijn. Er sijpelde water uit de naden naar binnen. We waren daarom genoodzaakt om later een nieuwe tent te kopen, om niet de hele vakantie te hoeven afbreken.
Eenmaal thuis weigert de winkel geld terug te geven, omdat de termijn van 2 weken voorbij is (Maar ik had de tent een week in huis toen hij lek bleek, en kon de klantenservice pas na de vakantie benaderen). In een schriftelijke verklaring lieten ze weten dat geld terug niet mogelijk was, omdat ik de tent had gebruikt: "u hebt ten slotte een lek geconstateerd". Ze bieden aan om de tent te laten maken maar ik heb een nieuwe tent moeten kopen, en heb dus het dubbele aan kosten gemaakt.
Er is geen deugelijk product geleverd. Daarnaast vind ik de gang van zaken bij de klantenservice niet netjes en zou mijn geld meteen terugbetaald moeten zijn.

Gewenste oplossing

Ik zou graag willen dat het betaalde bedrag (71, 90 euro) terug wordt betaald door het bedrijf. Als dit niet mogelijk is zou ik graag een vergoeding zien voor de tent die ik in Frankrijk hebben moeten kopen als vervanging voor deze tent.
Geboden oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

10 reacties

  1. Auteur
    Tent-expert.nl
    Datum
    Beste Sanya,Het is inderdaad erg vervelend dat uw product defect is gegaan. Wij moeten u in ieder geval voorzien van een goed werkend artikel. In dit geval is dit voor u niet afdoende en wilt u uw geld terug, omdat u reeds een andere tent hebt gekocht.
    Ondanks dat dit buiten de reguliere bepalingen valt, heb ik naar uw casus gekeken om te beoordelen of ik voor u niet een uitzondering kan maken. Ik heb er voor gekozen om dit niet te doen wegens onderstaande reden.
    Wanneer u door een vakantie niet in de gelegenheid bent geweest om het artikel door ons te laten vervangen, dan is dat erg vervelend maar valt dit niet binnen onze invloedssferen. Hiervoor kan u de gang naar de verzekeraar zoeken, deze is er voor dit soort gevallen. Juist om ongemakken door het feit dat u op vakantie bent te dekken. U geeft eerder ook aan dat u reeds de gang naar de verzekeraar hebt gevonden. Wat ons betreft is dit in deze situatie de juiste gang van zaken en mocht u hiervoor informatie van ons nodig hebben. Kan u de verzekeraar ook altijd contact op laten nemen met info@tent-expert.nl en/of 088 520 7777 onder vermelding van uw ordernummer.Met een vriendelijke groet,Martijn
  2. Auteur
    S.T.
    Datum
    Tot op heden is het contact heet stroef verlopen. Meerdere malen contact proberen te krijgen met martijn en dit is tot vandaag niet gelukt. Er is regelmatig een terugbelafspraak niet nagekomen en ik kreeg vandaag een kort mailtje terug met de vraag waar wij precies ontevreden over zijn. Het is mij duidelijk dat de klant geen koning is bij tent-exert, anders zou ik wel sneller worden terug gebeld of er zou in ieder geval samen met mij over een oplossing worden nagedacht.
  3. Auteur
    S.T.
    Datum
    Uiteindelijk hebben wij in uitgebreide e-mail gereageerd op bovenstaande reactie van Martijn namens Tent-expert. Het komt erop neer dat een garantie van twee weken simpelweg niet mogelijk is bij het verkopen van een product als een tent. Wat ons en de verzekeraar betreft, staat de verzekering buiten het feit dat tentexpert een kapotte tent heeft geleverd. Wij hopen binnenkort een reactie terug te hebben op onze e-mail en overwegen verdere stappen te ondernemen.
  4. Auteur
    Tent-expert.nl
    Datum
    Beste Sanya,U hebt inderdaad gebeld met het verzoek om terug te bellen, om de communicatie centraal te laten verlopen heb ik deze communicatie via de e-mail laten verlopen. Zodoende kan geen van de partijen claimen dat er iets anders gezegd is, dan er daadwerkelijk gezegd is. Wij blijven de situatie voor u erg vervelend vinden echter betekent dit niet altijd dat u zonder meer uw geld terug kan krijgen voor een artikel dat bij ons aangeschaft is. U geeft aan: "Het komt erop neer dat een garantie van twee weken simpelweg niet mogelijk is...". We hebben meerdere malen aangegeven dat het artikel retour gezonden mag worden ter garantie beoordeling. U wilt echter zonder meer uw geld terug, dit is een andere zaak.Ook geeft u aan dat de verzekeraar er buiten staat, toch hebt u bij ons een bevestiging gevraagd van afwijzing ten behoeve van de verzekeraar. Waar hebt u deze dan voor nodig?Nogmaals u krijgt bij experty altijd waar u recht op hebt en in veel gevallen maken wij ook uitzondering waarbij wij hier in de voordeel van de klant van de voorwaarden afwijken. In uw geval is er voor gekozen om hier niet van af te wijken. Nogmaals belangrijk om te vermelden, uw claim dat wij uw klacht niet onder garantie willen afhandelen is feitelijk onjuist!U hebt uw onvrede geuit en het enige wat we op dit moment kunnen doen is een toelichting geven op de mogelijkheden die er voor u zijn en blijven herhalen dat uw garantieaanvraag niet afgewezen is, alleen u verzoek tot het terugstorten van uw aanschaf bedrag is afgewezen. Uw laatste e-mail en deze respons op klachtenkompas heeft hier geen verandering in gebracht.Met een vriendelijke groet,
    Martijn
  5. Auteur
    S.T.
    Datum
    Beste Martijn,
    Ik wil graag benoemen dat wij nog niet eerder hebben gehoord dat we de tent kunnen opsturen ter 'garantiebeoordeling'. Tot nu toe werd ons altijd een reparatie beloofd. Wij vinden het redelijk dat het bedrijf eerst de tent moet checken voordat er over gegaan wordt op terugbetaling.
    Ik zou het op prijs stellen als u mij kunt emailen met de gegevens voor het opsturen. Ik neem aan dat verzendkosten ook vergoed worden? Ik kijk uit naar uw email. Met vriendelijke groet, Sanya
  6. Auteur
    Tent-expert.nl
    Datum
    Beste Sonya,Onder garantie wordt verstaand dat wij gaan beoordelen dat wij de conformiteit van levering kunnen beoordelen en indien nodig herstellen, indien dit niet mogelijk is gaan wij over tot vervanging. Pas wanneer dit niet mogelijk is zullen wij over gaan tot het crediteren van het aankoop bedrag. Deze tenten zijn meer dan voldoende op voorraad en er is dus geenszins sprake van een terugbetaling van het aanschafbedrag. Deze informatie hebt u eerder van ons gehad, maar mocht u hier meer duidelijkheid over willen hebben dan kan u contact opnemen met de voor u bekende gegevens.Met een vriendelijke groet,
    Martijn
  7. Auteur
    S.T.
    Datum
    Beste Martijn,
    op advies van het juridisch loket heb ik een aangetekende brief naar Experty gestuurd met daarin verzoek tot ontbinding van het koopcontract. Het juridisch loket vertelde mij dat ik in mijn recht sta, omdat het gedeelte 'repareren of vervangen' niet mogelijk was op het moment dat ik het nodig had, en de tent ondeugdelijk bleek, namelijk tijdens de vakantie in Frankrijk.
    Ik hoop dat hiermee de zaak afgedaan is. Met vriendelijke groet, Sanya
  8. Auteur
    Tent-expert.nl
    Datum
    Beste Sanya,Bedankt voor uw bericht, uiterlijk binnen een week na ontvangst van de brief, ontvangt u van ons een reactie op uw aangetekende brief. Met een vriendelijke groet,
    Martijn
  9. Auteur
    S.T.
    Datum
    Voordat ik inga op uw voorstel tot afhandeling, wacht ik eerst het antwoord af. Met vriendelijke groet, Sanya
  10. Auteur
    S.T.
    Datum
    Beste tent expert,
    wij zijn erg ontevreden over het resultaat en de klantenservice. Wij zullen in ieder geval in het vervolg geen klant meer zijn en dit anderen ook afraden.

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Tent-expert.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen