Klacht Tepper-Efka: 'levenslange garantie' van Koni de prullenbak in door Tepper-Efka.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 251752
Gebruiker
jeroenvrijling
Datum
1 reactie

Details

Klacht

'Levenslange' garantie voor Koni schokdempers voor 2012 gekocht.
Voorwaarden : onder 1 auto gezeten, eerste eigenaar, NL kenteken,in NL gekocht, de juiste dempers voor de auto. Ook het kentekenbewijs word gevraagd, helaas bestaat de auto van de eerste montage niet meer. Daarom het kentekenbewijs opgegeven van de auto waar de gele Koni's nu op komen.
Let op, ik voldoe nog steeds aan de voorwaarden die door Efka worden gesteld !

Klacht : zeer slechte (gele) coating, demping is aanmerkelijk slecht.
Klachtenafhandeling is zeer beperkt en eenlijnig erop gericht om geen kosten te maken ivm garantiegevallen. Kortom, de 'levenslange' garantie bestaat niet volgens Efka....

Gewenste oplossing

De dempers opnieuw coaten en reviseren zonder kosten mijnerzijds. Kortom, de levenslange garantie die geld voor Koni dempers gekocht voor 2012 naleven !
Geboden oplossing
Zoals ik al zei, de dempers zijn in 2009 gemonteerd op de eerste auto. Ergo, dempers hebben 4 jaar op de plank gelegen. Waarom ? omdat de verkrijgbaarheid van speciale onderdelen voor de 480 moeilijk is. Ik wilde gewoonweg gele koni's hebben. Nogmaals, de dempers opnieuw gecoat en gereviseerd. Jullie maken je er weer zo makkelijk vanaf. Ik voldoe nog steeds aan alle door jullie gestelde voorwaarden ! 'Na zo een lange tijd kan een claim' enz. Hoezo dan de levenslange garantie ?????????? Tepper-Efka geeft ook aan (zie het bericht van hen) dat dit hun laatste reactie is. Nou, dan weet je meteen waar je aan toe bent. Wat een service ! Volgende stap : Geschillencommissie.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

1 reactie

  1. Auteur
    Tepper-Efka
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Goedemorgen,

    wij hebben uitgebreid contact met u gehad en overleg gehad met KONI en u voldoet niet aan de voorwaarden voor garantie. De dempers zijn in 2005 gekocht en volgens het garantieaanvraag formulier in 2009 gemonteerd. Onduidelijk wat er in die 4 jaar mee is gebeurd. Ze zijn gemonteerd geweest op een andere auto. U meldt op het ingediende formulier dat ze 25-6-2014 defect zijn gegaan en dient de claim nu pas in. Na zo'n lange tijd kan een claim niet meer in behandeling genomen worden. KONI is altijd coulant bij behandeling van garantieaanvragen, maar in dit geval zijn er teveel afwijkingen van de voorwaarden.

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Tepper-Efka?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen