Klacht Tesla Nederland: Leveringsproblemen en monopoliepositie Tesla volledig op klant afgewenteld
Details
Klacht
Een onderdeel (inwendige charger) is net buiten de garantieperiode kapot gegaan. Balen, maar dat kan gebeuren. Het onderdeel is echter erg prijzig en Tesla heeft het alleenrecht. Ik kan nergens anders terecht. Bovendien heb ik mijn auto ruim een maand moeten missen vanwege leveringsproblemen. Zonder dat vervangend vervoer of anderszins compensatie of coulance is aangeboden. De leveringsproblemen van Tesla zijn dus volledig op mij afgewenteld. Dat steekt en vind ik onfair.Gewenste oplossing
Compensatie / coulance vanwege het feit dat ik mijn auto ruim een maand niet heb kunnen gebruiken terwijl de maandelijkse kosten wel doorlopen (financial lease, verzekering e.d.) en ik daarnaast afspraken heb moeten afzeggen, een andere auto heb moeten lenen e.d. Telkens werd de leveringstermijn uitgesteld met een week, wat stress en onzekerheid met zich meebracht.De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.