Klacht Tesla Nederland: Onduidelijke informatie mbt mobiele oplaadunit van Tesla

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 531253
Gebruiker
A.N. Appelman
Datum
2 reacties

Details

De klacht

De mobiele oplaadkabel is defect. Tesla heeft het geproberd te repareren a 55€, het functioneerde even, maar helaas niet voor lang. Er blijkt vocht in te de kabel te zitten. Volgens Tesla valt het niet onder garantie want de kabel zou niet nat mogen worden. Maar dan zou je de kabel in Nederland buiten de deur nooit kunnen gebruiken. Tesla verwijst naar de garantiebepalingen “ de kabel mag niet vochtig worden”. Maar in de garantie staan 3 tegenstrijdige artikelen. De kabel mag niet vochtig worden, de kabel mag niet tijdens harde regenbuien gebruikt worden, als het regent dien je er voor te zorgen dat het stopcontact en het laadpunt droog blijft. Tesla stelt voor dat ik een muurconsole laat installeren welke wel regenbui bestendig is. Nu wil ik daar best over nadenken, maar ik vind het niet terecht dat ik ook voor de kosten van een nieuwe oplaadkabel a 300€ en de nutteloze reparatiekosten a 55€ opdraai daar ik als gebruiker niet had kunnen weten dat je de Tesla middels de moniele oplaadunit niet in de regen mag opladen. Het stopcontact zit binnen, het laadpunt blijft droog en we hebben de auto nooit in harde regenbuien opgeladen.

De oplossing

Ik wil graag dat Tesla de klacht serieus neemt door
a) duidelijk in de handleiding en garantieregeling op te nemen dat de mobiele oplaadunit nooit in de regen gebruikt mag worden
B) mij tegemoet te komen in de kosten van een nieuwe mobiele oplaadunit en de nutteloze relaratiekosten.

2 reacties

  1. Auteur
    A.N. Appelman
    Datum
    Ik heb helaas via dit medium nig niets van Tesla vernomen
  2. Auteur
    A.N. Appelman
    Datum
    Tesla zwijgt in alle talen. Zeer teleurstellend!

Uiteindelijke oplossing

Auteur
A.N. Appelman
Datum
Uiteindelijke oplossing
Er is geen oplossing. Tesla heeft wel voor de vorm gereageerd op mijn bericht en beloofd dat ik gebeld zou worden door Tesla Amsterdam. Daar heb ik niets meer van vernomen. Heel slecht!
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Tesla Nederland?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen