Klacht Tesla Nederland: Slechte customer service en Service Center is niet op de hoogte van de MCU garantie

Tesla#teleurstelling

De MCU oftewel Touchscreen is na ruim twee jaar kapot en moest vervangen worden. Deze MCU was een vervanging van de af fabriek MCU die na ruim 3 jaar na aanschaf kapot ging. Gelet op de essentiele rol, de ouderdom en de prijs van de unit eis ik herhaardelik een kosteloze reparatie. Tesla beweert keer op keer dat de mankement buiten de garantie valt (1 jaar). Via social media en de Tesla forum kwam ik tot ontdekking dat de MCU een garantietermijn van 4 jaar heeft. Checken in de Tesla website bevestigt deze info. Deze info had ik verder met de Service Center gedeeld waarna ze uiteindelijk mij in het gelijk stelde. Bizar!. De betaalde reparatiekosten wordt op mijn rekening teruggestort. Ik ben tot de ontdekking gekomen dat mijn auto in hetzelfde staat stond als bij het binnenbrengen van de auto 3 weken geleden. Het dak moest ik beschermen met een geplakte zeil vanwege het feit dat de zonnedak op een kiertje stond toen de MCU kapot ging. Geen communicatie met mij wat de Service Center zou kunnen doen omtrent de zeil. Het plaatsen van de MCU is slordig. De frame van de unit in het dashboard heeft knikje links en rechts alsof de unit geforceerd is geplaatst. De oude instelling (profiel, auto instelling) ben ik kwijt vanwege de nieuwe unit. Ook deze is niet gecommuniceerd naar mijn kant in tegenstelling met de eerste vervanging van de unit ruim 2 jaar geleden.

- Meer communicatie met de klanten.
- betere kwaliteit van de afwerking.
- betere Customer service

Tesla#teleurstelling
Het onterechte reparatiebedrag zal binnen twee weken teruggeboekt worden. De uiterste datum is 23 juni 2020. Verder nog geen bericht over de afhandeling van de schade van de auto nav het plaatsen van de MCU. Een van de frontdesk medewerker had een aantal foto's gemaakt en tot nu toe geen teruggkoppeling gehad van de afhandeling hiervan.

Ook een klacht indienen over Tesla Nederland?