Opgelost door Testjegezondheid.nl : Klant onvriendelijke procedure en onsympathieke houding klantenservice

content Opgelost
JaapJan

Zeer klant onvriendelijk en dwingend!

Na aanvraag van de test krijg je de formulieren thuis gestuurd met in grote letters de vermelding per omgaande te betalen. Je kunt vervolgens naar 1 prikpunt dat slechts 2 uur per ochtend open is. Als je dan niet binnen 2 weken betaald hebt, bijvoorbeeld omdat je ook nog niet naar het prikken kon, krijg je een herinnering om te betalen om daarmee ' extra kosten te voorkomen'. Mijns inziens heb je in deze fase alleen nog de aanvraagformulieren thuisgestuurd gekregen maar word je als consument in de correspondentie directief geinstrueerd en komt het dreigend over telkens over de incassekosten te beginnen. Na aangeven om deze reden niet meer in zee te willen diende ik de formulieren terug te sturen, zonder dat wordt uitgelegd waarom ik aan deze handeling vastzit terwijl ik nog geen enkel product of dienst geleverd heb gekregen. Ondertussen kreeg ik ondanks mijn opzegging een derde mail met de opmerking alsnog te betalen om extra kosten te voorkomen. Het antwoord van de medewerker op mijn 2e annuleringsmail en de vraag waarom ik de formulieren per post moest terug sturen was op dezelfde directieve toon: "waarschijnlijk te moeilijk voor u, dus vernietig ze en stuur ons een mail dat u ze vernietigd heeft".

Kortom, een klant onvriendelijk proces met een onsympathieke houding van medewerkers.

Wijziging van de procedure en houding van de klantenservice, waarbij de klant centraal staat in plaats van de financiele afwikkeling. Uiteindelijk komt het bedrijf daar het verst mee zoals Coolblue en Bol.com aantonen.

Testjegezondheid.nl
    Zoals met de klant besproken was het geen goede benadering van de klantenservice. De klant had echter de aanvraag niet binnen 14 dagen geannuleerd zoals de voorwaarden aangeven en wij er van uit konden gaan dat de test zou worden afgenomen. Onze houding was niet goed en dat is intern besproken.

JaapJan
Stonden uiteindelijk open voor de feedback. Per mail uitgepraat en opgehelderd.

Ook een klacht indienen over Testjegezondheid.nl ?