Klacht The Bradford Exchange: Klok the flying scotsman werkt niet meer

Ingridvan zuilekom

In januari 2011 heb ik voor € 160,00 bovenstaande klok gekocht, via een advertentie in de Kampioen. Tot een paar weken geleden het mechanisme dat de conducteur en het treintje in werking zet niet meer deed. De klok loopt nog wel ( op batterijen) maar het treintje en de deurtjes gaan niet meer open. Klokkenreparateur kan het niet maken. Via de mail de klacht gemeld bij het bedrijf, maar wordt afgescheept met: garantie is verlopen en laat hem dus maar maken bij een klokkenmaker. En ja, dat gaat dus niet. Deze man zit meer dan 30 jaar in het vak, heeft er naar gekeken en mij het advies gegeven de klok terug te sturen naar de leverancier. Wat nu?

Reparatie van de klok, vervanging van de klok of het aankoopbedrag ( gedeelte) terug ontvangen. Ik begrijp dat de garantie verlopen is maar je mag toch aannemen dat ik wel langer plezier van deze klok mag hebben dan 2,5 jaar voor dat bedrag.

The Bradford Exchange
    Wij betreuren dit ten zeerste, klok 19-01-2011 geleverd. Helaas valt dit buiten de garantie 24 maanden naar dag van aankoop, hebben klant geadviseerd om naar een klokkenspecialist te gaan.
    Ingridvan zuilekom
    Dat is nu net het probleem. De klokkenspecialist kan hem niet maken. Dit is specialistisch werk omdat het om het mechanische gaat. En wel gek dat er niks meer mogelijk is omdat de garantie zou zijn verlopen!! Ik wil betalen voor de reparatie, maar wel in alle redelijkheid, zeker omdat de klok zoals die zou moeten doen, het al een paar maanden niet meer doet. Ik heb er dus niks aan. Je koopt zo'n klok toch voor het aparte van in dit geval het treintje.Ben zeer ontevreden met uw reactie.
    The Bradford Exchange
    Wij betreuren dit ten zeerste helaas hebben wij hier geen reparatieafdeling, valt het binnen de garantie ontvangt de klant een nieuw artikel, artikel is 19-01-2011 gekocht.
    Ingridvan zuilekom
    En nu, ik heb dus niks meer aan die klok. Hij kan niet gemaakt worden omdat het onderdeel van het treintje in een gegoten gedeelte vast zit en er dus niemand bij kan, zonder de hele klok open te breken. Hoe kan ik dit laten maken dan?? Ik heb er al een klokkenmaker bij gehaald om het te repareren. Maar hij zegt dus dat het niet te maken is, door niemand vanwege de positie van het onderdeel, in het gegoten gedeelte dus. Ik ben hier zeer ontevreden mee. Ik neem geen genoegen met uw antwoord.
    Ingridvan zuilekom
    Tot op heden is mijn klacht afgedaan met: na laten kijken bij de klokkenmaker. Heb ik al gedaan, maar het mechanisme zit vastgeklonken in de klok, hij kan er niet bij.
    The Bradford Exchange
    Klant krijgt schriftelijk een brief toegestuurd
    gedateerd 13-11-2013
    Ingridvan zuilekom
    Ik heb vorige week per mail een brief gestuurd naar het voorbeeld van de consumentenbond. Hier wacht ik nog op een reactie. Gezien de melding van vandaag zou ik een brief krijgen van Bradford exchange. Ik wacht maar weer af.
    Ingridvan zuilekom
    Steeds dezelfde reactie ontvangen van the bradford exchange. Klokkenmaker vragen enz enz. Dat heb ik al gedaan en aan hen gemeld, maar tot mijn volle ontevredenheid is er niks afgehandeld. Ik zit met een klok die het na twee jaar al niet meer doet, en niemand kan hem maken en de fabrikant wil mij niet tegemoet komen. Mensen, koop nooooooit een artikel via the bradford exchange want je koopt rotzooi voor veel geld. Je bent gewaarschuwd, ik ben € 160,00 armer en heb niks.!!

Ingridvan zuilekom

Ook een klacht indienen over The Bradford Exchange?