Klacht Theo Leenders: Mijn wasmachine is kapot

sad Niet opgelost
AAH van Buul

in 2017 hebben we bij Witgoedwinkel Theo Leenders in oosterhout een Miele wasmachine gekocht met TwinDos. We hebben specifiek voor TwinDos gekozen om altijd de juiste hoeveelheid wasmiddel te hebben.

Bij de wasmachine kregen we 5 jaar garantie.

In October gaf de wasmachine na 5 jaar en 1 week een storing en daarop is de monteur van firma Leenders gekomen en die vertelde dat het Twins systeem kapot is en vervangen moet worden. Dit komt om een kostenpost van 600-700 euro.
Miele kan ook een vervangingsvoorstel doen maar dat kan enkel en alleen door een service monteur van Miele gedaan worden en alleen na het betalen van een voorrij tarief van 139 euro. Firma Leenders heeft een aantal keren contact gehad maar Miele verwijst naar hun eigen monteur.
De garantie is 1 week verstreken!

Nu heb ik een wasmachine van 5 jaar oud waarvan de twindos niet meer werkt. Bovendien heeft het systeem al geruime tijd staan lekken met roestvorming tot gevolg. De voorrijkosten worden in het eventuele omruilvoorstel verwerkt maar indien ik het voorstel niet aanneem dan ben ik de 139 kwijt.

Ik heb de wasmachine gekocht bij Leenders en verwacht van Firma Leenders een oplossing. Ik heb geen relatie met Miele.
Volgens de Consumentenbond is de minimale levensduur van een wasmachine van boven 700 euro 8 jaar of meer.

Wij hebben specifiek voor een Twindos machine gekozen en dat is nu niet meer te gebruiken. Ik verwacht dat de machine hersteld gaat worden zodat ik TwinDos weer kan gebruiken. Of een omruil alternatief.
Theo Leenders witgoed heeft aangeboden de voorrijkosten van de Miele monteur te vergoeden. De monteur is inmiddels langs geweest en heeft een printplaatje vervangen en alles werkt weer De factuur bevat geen aparte regel voor de voorrijkosten wat een reden is om niks te vergoeden. In gesprek met Miele over de mogelijkheden van een andere factuur

Wij vinden dat Theo Leenders hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Theo Leenders?