Klacht Thetford: Thetfort laat zijn klant in de steek

Status
sad Niet opgelost
Klachtnummer
# 276441
Gebruiker
Caravanbezitter
Datum
1 reactie

Details

De klacht

De koelkastdeur van mijn Hobby caravan uit 2013 is thv de deurgreep gebarsten en gedeeltelijk afgebroken. De gehele rand vertoont barstjes. Thetford (fabrikant van de koelkast) zegt dat ze mij niet kunnen helpen omdat de koelkast niet meer wordt geproduceerd. Hobby zegt ook dat ze me niet kunnen helpen en wijzen naar Thetfort. Ik gebruik mijn caravan 4 weken per jaar. In het begin van deze zomer brak de handgreep af. Mijn caravan heb ik dus ongeveer 15 weken gebruikt. Dit lijkt mij een veel te korte levensduur voor zo'n duur product.

De oplossing

Ik zou graag zien dat ik een nieuwe koelkastdeur van Thetfort of Hobby ontvang.

Bijlagen

1 reactie

  1. Auteur
    Thetford
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste heer Brugman,

    Wij betreuren het feit dat er schade is ontstaan aan uw koelkastdeur.

    Deze deur (welke uniek is en gericht op het interieur van de Hobby caravan) hebben wij destijds uitsluitend in opdracht van de firma Hobby in productie genomen. Deze deur wordt niet meer door Hobby besteld bij Thetford en derhalve niet meer geproduceerd in onze fabriek.

    Vanwege bovenstaande toelichting kunnen wij u helaas in dit geval geen oplossing bieden en adviseren wij u zich wederom te wenden tot de firma Hobby.

    Met vriendelijke groet,
    Customer Service Benelux
    Thetford BV

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Caravanbezitter
Datum
Uiteindelijke oplossing
Er wordt door Thetford in het geheel geen oplossing aangeboden. Zij wijzen naar Hobby Caravans, die op hun beurt weer naar Thetford wijzen. Hobby zegt dat ze geen reserveonderdelen hebben en Thetford zegt dit ook, terwijl zij volgens mij de wettelijke verplichting hebben om een bepaalde termijn nog onderdelen te moeten kunnen leveren. Er staat namelijk geschreven dat leveranciers verplicht zijn onderdelen te leveren zolang er een redelijk aantal exemplaren van het product in omloop zijn. Mijn caravan heb ik nieuw gekocht in 2013. In de praktijk houdt men een termijn van 10 jaar aan, daarna wordt er uit een aangelegde voorraad (voor 5 jaar voldoende) geleverd. Dus Thetford.......
Status
niet opgelost
Beoordeling
sad

Ook een klacht indienen over Thetford?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen