Thuiswinkel Waarborg is actief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.
Klacht Thuiswinkel Waarborg: thuiswinkel.org handelt in strijd met eigen voorwaarden 6e herhaling
Details
Klacht
Het is vrij bizar dat ik deze klacht hier moet neerzetten en tevens voor de 6e keer opnieuw moet indienen, maar Thuiswinkel.org weigert haar eigen gestelde voorwaarden aan leden te handhaven en blijft pogen dit in de doofpot te krijgen!Thuiswinkel.org schrijft heel duidelijk op de eigen website:
https://www.thuiswinkel.org/vragen/moet-ik-de-kosten-voor-mijn-retourzending-zelf-betalen/
“Het consumentenrecht staat overigens niet toe dat een verkoper een vergoeding vraagt voor de reparatie of vervanging van een defect product. Het herstel van een artikel dat niet voldoet aan de vereisten, dient voor de consument kosteloos te gebeuren. Dit betekent ook dat dan de retourkosten altijd voor rekening van de verkoper komen.”
Maar wanneer thuiswinkel.org erop wordt gewezen dat webshops die haar keurmerk hebben ontvangen bij garantiekwesties de verzendkosten weigeren te betalen handhaaft thuiswinkel.org niet, sterker nog in strijd de eigen gestelde voorwaarden wordt dit leden met het thuiswinkel.org keurmerk gewoon toegestaan!
In de bijlage een screenshot toegevoegd van de kwestie waarin duidelijk enerzijds staat aangegeven wat thuiswinkel.org (en de wet overigens ook) van haar leden eist met betrekking tot de verzendkosten en anderzijds zichtbaar is dat een van de leden van thuiswinkel.org in afwijking daarvan exact het tegenovergestelde als beleid uitvoert!
Ik heb alle berichten, waarvan aantal ten bewijze in de bijlage op deze site, afgelopen maanden al aan thuiswinkel.org doorgestuurd, maar men doet er niets mee!! Meerdere e-mails waaruit blijkt dat de Media Markt achteraf helemaal geen verzendkosten wenst te vergoeden, in geen enkele e-mail wordt daar ook maar een letter aan gewijd. (1) Het staat niet in de (algemene) voorwaarden van de Media Markt dat men achteraf de verzendkosten vergoed (2) het staat niet op de pagina met informatie over garantiekwesties (3) het staat niet in de communicatie met de Media Markt ingeval van een garantiekwestie. (4) Ik vraag n.b. in 1 van de bijgevoegde communicaties letterlijk of ik achteraf de verzendkosten terug ontvangen waarop het antwoord letterlijk is dat dit niet het geval is!!!!
Dit mag niet in de doofpot verdwijnen, daar (1) consumenten nu vertrouwen op een keurmerk wat dus aantoonbaar niet handhaaft wanneer het erop aankomt en (2) de goedwillende consumenten nu dus financieel zwaar worden benadeeld daar ze ten onrechte verzendkosten betalen in garantiekwesties bij online aankopen!!
Gewenste oplossing
- Stoppen met te proberen dit probleem in de doofpot te krijgen .- Stoppen met de klacht te sluiten en voor de bühne te beweren dat er een mail is gestuurd die niet gestuurd is
- Stoppen met te doen alsof het normaal is dat een van de grote leden van Thuiswinkel.org weigert bij garantiekwesties de verzendkosten te vergoeden
- Stoppen met te doen alsof men niet begrijpt wat er aan de hand is alleen maar om een grotere partij niet tegen het hoofd te durven stoten!
- Beginnen met nakomen en handhaven van de eigen voorwaarden van thuiswinkel.org door van leden die uw certificaat aanvoeren ook te eisen dat ze zich aan de wet en regelgeving houden!!
Dus; Dat thuiswinkel.org eindelijk gaat doen wat het moet doen als keurmerk, haar leden die in strijd handelen met de voorwaarden & de wet te bewegen dit wel te gaan doen en bij uitblijven daarvan het keurmerk te ontnemen! Consumenten moeten blind op het keurmerk kunnen vertrouwen, wat nu dus aantoonbaar absoluut niet het geval is!
Bedrijf status
Bedrijf status
- Bedrijf
- Status
Reageer
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.