Klacht Thuiswinkel Waarborg: thuiswinkel.org handelt in strijd met eigen voorwaarden 6e herhaling

Klachtnummer
# 631912
Gebruiker
Bgraaf
Datum
57 reacties

Details

Klacht

Het is vrij bizar dat ik deze klacht hier moet neerzetten en tevens voor de 6e keer opnieuw moet indienen, maar Thuiswinkel.org weigert haar eigen gestelde voorwaarden aan leden te handhaven en blijft pogen dit in de doofpot te krijgen!

Thuiswinkel.org schrijft heel duidelijk op de eigen website:
https://www.thuiswinkel.org/vragen/moet-ik-de-kosten-voor-mijn-retourzending-zelf-betalen/

“Het consumentenrecht staat overigens niet toe dat een verkoper een vergoeding vraagt voor de reparatie of vervanging van een defect product. Het herstel van een artikel dat niet voldoet aan de vereisten, dient voor de consument kosteloos te gebeuren. Dit betekent ook dat dan de retourkosten altijd voor rekening van de verkoper komen.”

Maar wanneer thuiswinkel.org erop wordt gewezen dat webshops die haar keurmerk hebben ontvangen bij garantiekwesties de verzendkosten weigeren te betalen handhaaft thuiswinkel.org niet, sterker nog in strijd de eigen gestelde voorwaarden wordt dit leden met het thuiswinkel.org keurmerk gewoon toegestaan!

In de bijlage een screenshot toegevoegd van de kwestie waarin duidelijk enerzijds staat aangegeven wat thuiswinkel.org (en de wet overigens ook) van haar leden eist met betrekking tot de verzendkosten en anderzijds zichtbaar is dat een van de leden van thuiswinkel.org in afwijking daarvan exact het tegenovergestelde als beleid uitvoert!

Ik heb alle berichten, waarvan aantal ten bewijze in de bijlage op deze site, afgelopen maanden al aan thuiswinkel.org doorgestuurd, maar men doet er niets mee!! Meerdere e-mails waaruit blijkt dat de Media Markt achteraf helemaal geen verzendkosten wenst te vergoeden, in geen enkele e-mail wordt daar ook maar een letter aan gewijd. (1) Het staat niet in de (algemene) voorwaarden van de Media Markt dat men achteraf de verzendkosten vergoed (2) het staat niet op de pagina met informatie over garantiekwesties (3) het staat niet in de communicatie met de Media Markt ingeval van een garantiekwestie. (4) Ik vraag n.b. in 1 van de bijgevoegde communicaties letterlijk of ik achteraf de verzendkosten terug ontvangen waarop het antwoord letterlijk is dat dit niet het geval is!!!!

Dit mag niet in de doofpot verdwijnen, daar (1) consumenten nu vertrouwen op een keurmerk wat dus aantoonbaar niet handhaaft wanneer het erop aankomt en (2) de goedwillende consumenten nu dus financieel zwaar worden benadeeld daar ze ten onrechte verzendkosten betalen in garantiekwesties bij online aankopen!!

Gewenste oplossing

- Stoppen met te proberen dit probleem in de doofpot te krijgen .
- Stoppen met de klacht te sluiten en voor de bühne te beweren dat er een mail is gestuurd die niet gestuurd is
- Stoppen met te doen alsof het normaal is dat een van de grote leden van Thuiswinkel.org weigert bij garantiekwesties de verzendkosten te vergoeden
- Stoppen met te doen alsof men niet begrijpt wat er aan de hand is alleen maar om een grotere partij niet tegen het hoofd te durven stoten!

- Beginnen met nakomen en handhaven van de eigen voorwaarden van thuiswinkel.org door van leden die uw certificaat aanvoeren ook te eisen dat ze zich aan de wet en regelgeving houden!!

Dus; Dat thuiswinkel.org eindelijk gaat doen wat het moet doen als keurmerk, haar leden die in strijd handelen met de voorwaarden & de wet te bewegen dit wel te gaan doen en bij uitblijven daarvan het keurmerk te ontnemen! Consumenten moeten blind op het keurmerk kunnen vertrouwen, wat nu dus aantoonbaar absoluut niet het geval is!

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Thuiswinkel Waarborg is actief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

57 reacties

  1. Auteur
    Bgraaf
    Datum
    nog altijd niet opgelost, geen enkele verandering tot op heden
  2. Auteur
    Bgraaf
    Datum
    En uiteraard nog altijd niet opgelost
  3. Auteur
    Bgraaf
    Datum
    Geen enkele voortgang, nog altijd doet thuiswinkel allesbehalve wat het hoort te doen als keurmerk.
  4. Auteur
    Bgraaf
    Datum
    Het lijkt erop dat Thuiswinkel.org denkt dat door de kwestie te negeren het vanzelf verdwijnt. Little do they know.... en iets met boemerang zal in 2023 blijken.
  5. Auteur
    Bgraaf
    Datum
    We houden de klacht hangende het proces uiteraard gewoon open, het is goed dat er op deze manier publiekelijk kennis kan worden genomen van het feit dat thuiswinkel.org niet doet wat het als keurmerk beloofd te doen in het belang van de consumenten.
  6. Auteur
    Bgraaf
    Datum
    Nog altijd geen enkel begin van handhaving door thuiswinkel.org
  7. Auteur
    Bgraaf
    Datum
    En de laatste herinnering van dit jaar! Volgend jaar gaan we daar lekker mee door tot het thuiswinkel.org keurmerk eindelijk gaat controleren of al haar leden de verzendkosten in geldige garantiekwesties wel vergoeden en handhaven indien dat niet het geval is. Dit is in het geval van de Media Markt nog altijd aantoonbaar niet het geval, zij communiceren op hun site nog altijd publiekelijk de verzendkosten niet te vergoeden bij een geldige garantieclaim, wat thuiswinkel.org ondanks daar al tientallen keren op te zijn gewezen in strijd met de eigen regels en voorwaarden blijft gedogen door te doen alsof ze nergens van afweten.
  8. Auteur
    Bgraaf
    Datum
    1e herinnering van 2023
  9. Auteur
    Bgraaf
    Datum
    en alweer de 2e herinnering van 2023
  10. Auteur
    Bgraaf
    Datum
    en de 3e herinnering van 2023
  11. Auteur
    Bgraaf
    Datum
    4e herinnering 2023
  12. Auteur
    Bgraaf
    Datum
    5e herinnering van het jaar alweer
  13. Auteur
    Bgraaf
    Datum
    Herinnering nummer 6
  14. Auteur
    Bgraaf
    Datum
    En we zijn bij de 7e herinnering aanbeland.
  15. Auteur
    Bgraaf
    Datum
    8e herinnering
  16. Auteur
    Bgraaf
    Datum
    9e herinnering, goed bezig thuiswinkel.org!
  17. Auteur
    Bgraaf
    Datum
    10e herinnering alweer
  18. Auteur
    Bgraaf
    Datum
    En de 11e herinnering alweer!
  19. Auteur
    Bgraaf
    Datum
    Herinnering 12
  20. Auteur
    Bgraaf
    Datum
    Herinnering 13
  21. Auteur
    Bgraaf
    Datum
    Nummertje 14 alweer
  22. Auteur
    Bgraaf
    Datum
    Herinnering numero 15
  23. Auteur
    Bgraaf
    Datum
    Herinnering nummer 16 alweer
  24. Auteur
    Bgraaf
    Datum
    En herinnering zeventien!
  25. Auteur
    Bgraaf
    Datum
    Herinnering 18 !
  26. Auteur
    Bgraaf
    Datum
    En herinnering 19, klasse thuiswinkel.org !
  27. Auteur
    Bgraaf
    Datum
    En klasse thuiswinkel.org herinnering 20 alweer. Dit is wel een puik stukje reclame op deze manier.
  28. Auteur
    Bgraaf
    Datum
    Na de vorige mijlpaal gaan we verder met herinnering 21.
  29. Auteur
    Bgraaf
    Datum
    Herinnering 22
  30. Auteur
    Bgraaf
    Datum
    We zijn bij herinnering 23 beland
  31. Auteur
    Bgraaf
    Datum
    Herinnering nummero 24
  32. Auteur
    Bgraaf
    Datum
    Herinnering 25, een nieuwe mijlpaal!
  33. Auteur
    Bgraaf
    Datum
    We gaan blijkbaar voor de 100 herinneringen🤣 wat een treurnis voor een “keurmerk”. Weigeren na te komen wat publiekelijk beloofd wordt. Maargoed, we gaan dan gewoon door met herinneren. Nummer 26 alweer!
  34. Auteur
    Bgraaf
    Datum
    Herinnering 27
  35. Auteur
    Bgraaf
    Datum
    Herinnering 28
  36. Auteur
    Bgraaf
    Datum
    Herinnering 29, bijna het jubileum van 30 keer!
  37. Auteur
    Bgraaf
    Datum
    En jawel nummer 30!
  38. Auteur
    Bgraaf
    Datum
    We gaan door met herinnering 31
  39. Auteur
    Bgraaf
    Datum
    Herinnering 32
  40. Auteur
    Bgraaf
    Datum
    Herinnering 33
  41. Auteur
    Bgraaf
    Datum
    Herinnering 34 alweer.
  42. Auteur
    Bgraaf
    Datum
    Herinnering 35
  43. Auteur
    Bgraaf
    Datum
    Herinnering 36
  44. Auteur
    Bgraaf
    Datum
    Herinnering 37
  45. Auteur
    Bgraaf
    Datum
    Herinnering 38
  46. Auteur
    Bgraaf
    Datum
    Herinnering 39
  47. Auteur
    Bgraaf
    Datum
    Herinnering 40
  48. Auteur
    Bgraaf
    Datum
    Herinnering 41
  49. Auteur
    Bgraaf
    Datum
    Herinnering 42
  50. Auteur
    Bgraaf
    Datum
    Herinnering 43
  51. Auteur
    Bgraaf
    Datum
    Herinnering 44 alweer! Bijna een jaar verder! “Klasse” thuiswinkel.org !
  52. Auteur
    Bgraaf
    Datum
    Herinnering 45 !
  53. Auteur
    Bgraaf
    Datum
    Herinnering 46
  54. Auteur
    Bgraaf
    Datum
    Herinnering 47
  55. Auteur
    Bgraaf
    Datum
    Herinnering 48
  56. Auteur
    Bgraaf
    Datum
    En dit is alweer herinnering 49, wat een prestatie van thuiswinkel.org !
  57. Auteur
    Bgraaf
    Datum
    Wat een mijlpaal! 50 herinneringen!!

Reageer

Is dit jouw klacht? Log dan in om te reageren

Ook een klacht indienen over Thuiswinkel Waarborg?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen