Klacht Thunissen Groep: Aankoop woning

Park Brederode

Ik heb einde september vorig jaar een koopovereenkomst getekend bij Thunissen voor aankoop van een appartement in Bloemendaal. Door makelaar als zowel Thunissen is altijd verkondigd dat het niet verkrijgen van financiering een ontbindende voorwaarde zou zijn. In de aankoopakte is echter een, voor mij als leek niet begrijpbare, tekst opgenomen waaruit zou moeten blijken dat deze termijn van kunnen ontbinden per 28-10-13 voorbij zou zijn. Ik had medio die datum alles voor elkaar behalve werkgeversverklaring. Op 29 oktober ben ik volkomen onverwacht ontslagen. Ik meende nog tot 15 nov de tijd te hebben nieuwe baan te zoeken. Dit lukte echter niet en ik wilde koop ongedaan maken. Thunissen wil nu 10% boete hebben en kosten e.d. totaal nu 21.000. Ik voel mij door dwaling van zowel makelaar als Thunissen zwaar benadeeld en verzoek uw hulp. Dank

Thunissen heeft woning inmiddels al verkocht. Schade hebben ze dus niet geleden. Ik vind dat door dwaling van Thunissen en makelaar ik deze zogenaamde boete niet hoef te betalen. Er is mij immers ook op geen enkele wijze op het bestaan en werking van de clausule gewezen anders dan dat ze het heel slinks in het contract hebben ingevoegd zonder verdere toelichting. Ik heb inmiddels ook al 1000 euro kosten gemaakt voor advies van advocaat. Ik ben mijn baan kwijt, heb geen nieuwe baan en Thunissen probeert mij volledig ten gronde te richten.
Ik wil dus zonder kosten mijnerzijds van contract af en ben bereid om hiervan af te komen de reeds gemaakte kosten voor bijstand zelf te betalen alhoewel ik ook dit eigenlijk gewoon zeer zure centen vind.

Wij vinden dat Thunissen Groep hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!