Klacht Ticketmaster: Doorverkoop kaarten Ticketmaster

Yvonne

Hallo,
Ik probeerde vanochtend kaarten te kopen voor het concert van Muse in het Ziggo Dome. Netjes op tijd in de wachtrij en na een half uur er nog niet doorheen. Toen ik er eindelijk doorheen was waren de kaarten al uitverkocht en had ik dus niks. Wel zag ik dat Ticketmaster meteen een link promootte voor de 'officiële marktplaats' van Ticketmaster waar wel tientallen (als het er geen honderden zijn) tickets worden aangeboden voor meer dan het driedubbele!! Dit kan niet kloppen op deze marktplaats staan zo veel tickets voor goede plekken. Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat echte Muse fans al die tickets kopen en dan toch niet zo veel zin meer hebben om te gaan. De echte fans hebben maar amper kans. Vervolgens wordt er een tweede concert verkocht, wat weer op dezelfde manier verloopt! Ik was nog online en aan de beurt voor tickets maar moest toch weer helemaal opnieuw in een wachtrij gaan staan om tickets te kunnen krijgen voor het 2e concert! Maar helaas geen tickets voor mij

Er zijn heel veel mensen die hetzelfde vinden over deze situatie als ik. Op de facebook pagina van Ticketmaster uitten veel mensen dezelfde klacht als ik. Ticketmaster stimuleert de doorverkoop van tickets en profiteert hier ook nog van. De prijzen zijn belachelijk (vanaf 139 euro p.s. tot wel 708 euro p.s.). Ook is het vreemd dat er veel mensen niet aan kaartjes konden komen maar er toevallig wel een hele hoop op Seatwave staan (de marktplaats van ticketmaster). Ook is het apart dat kaarten daar bijvoorbeeld per 8 verkocht worden terwijl je maar maximaal 4 kaarten kan kopen. Ik wil graag dat er een eerlijke kans is. Er schijnt een wetsvoorstel te liggen om doorverkoop te verbieden en de kaarten te koppelen aan ID. Ook vind ik dat de kaarten maar maximaal voor 10 of 20% extra op de originele prijs mogen worden verkocht. Dat is wel zo eerlijk.

Wij vinden dat Ticketmaster hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Ticketmaster?