Klacht Ticketmaster: onwettelijke voucher in plaats van refund

BEN BEDONDERD EN WORDT BEROOFD DOOR B

klachten aangaande voucher en geen refund
Wij zijn net als u door allerlei zaken gedupeerd maar lijken in rechten achtergesteld omdat het zo'n bijzondere tijd is voor uw sector maar dat probleem hebben wij ook en niemand levert ons diensten tegen een papieren toezegging.

U heeft tickets verkocht zonder enig voorbehoud alhoewel u dit wel voor annuleren en verplaatsen op de tickets zet hetgeen u nu goed uitkomt want door omstandigheden bent u niet in staat om te leveren maar dit blijkt toch in het kooprecht, consumentenrecht en Europees rechtsbeginsel verboden;

U kunt van alles op uw kaartje zetten maar rechtsgeldig is dit niet. Ook uw site met de regeling per 9 april wordt niet door enige wet onderbouwt.

Ik hoef uw bedrijfsrisico niet te dragen, want u kunt zich daarvoor verzekeren en als u dit niet heeft gedaan dikke pech voor u maar niet voor de consument.

U meet dus met twee maten en daardoor is er rechtsongelijkheid en een juridisch probleem.

In de leveringsvoorwaarden staat hierover niets en u verzint uw eigen regels tegen elk recht in en daarmee pleegt u een juridisch vergrijp ook al probeert u dit met een "regeling'" zonder wettige basis te motiveren. U kunt wel iets in overleg doen met de ACM en minister maar zolang het geen wet is, is dit niet rechtsgeldig en niet meer dan een aanbeveling.

Bovenstaande is de basis van wanprestatie en het starten van een procedure.

U bent tegen elk rechtsbeginsel ons geld aan het stelen door ons in een voucher te gijzelen en meent tegen elk consumentenrecht door een festival niet te annuleren maar te verplaatsen en daarmee terugbetalen te voorkomen maar kiest voor verplaatsen en daarmee een truc uit te halen om u "gelijk "te halen om een voucher uit te keren.
Over alternatieven is er met de minister over garanties niets geregeld. Onzin dus op je site.

Nu is de emotie oproep om de sector in stand te houden maar waar leeft u dan volgend jaar van bij een mogelijk effectueren en hoe kwalitatief hetzelfde is het festival dan of gaat u opnieuw weer de truc uit van verplaatsen in plaats van annuleren gebruiken om geen refund te hoeven doen?

Met deze toezegging op geduldig papier kun je toch ook in de toekomst geen voucher-festival(s) organiseren.

Wij hebben contact gehad met onze juristen en na overleg zijn er twee mogelijkheden:

Ik geef u 7 dagen de tijd om voor terugstorten te zorgen en zetten anders een juridische procedure met onze groep in gang.

hoogachtend

JPM te B

volledige refund

Wij vinden dat Ticketmaster hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Ticketmaster?