Klacht Tickettribune.nl: Concertkaarten via handelaar verkregen. Concert afgelast. Handelaar houdt eigen verdienste op zak.

wiro

Blijk kaarten voor een popconcert via een handelaar in bezit te hebben. Kosten kaarten 40 euro. Res.kosten 15 euro. Kosten tussenhandelaar 38 euro.
Concert wordt geannuleerd. Krijg alleen 40 euro terug. Handelaar weigert die 38 euro te restitueren.
Zwarte handel op straat is bij wet verboden. Omdat de handelaar in bezit is van een nummer van de KVK mag hij op een ondoorzichtig traject als internet, dat zeer vatbaar is voor misleiding en verwarring gewoon als zwart handelaar acteren. Zou bij wet moeten worden verboden. Ticketservice.nl en Ticketmaster.nl zijn de reguliere bureaus. In mijn haast en enthousiasme heb ik Ticketbureau.nl er onder geschaard. Met die naamgeving hebben ze openlijk aanzet gegeven tot misleiding.

Wil je het dubbele betalen voor een evenement, dan is het je eigen keus. Wanneer zo'n evenement wordt geannuleerd, dan wordt geen dienst/product/prestatie geleverd. Ook de tussenhandelaar zou in zo'n geval moeten restitueren (eventueel minus res.kosten)

Tickettribune.nl
    Dhr. Willems had bij TicketTribune kaarten besteld voor een voorstelling op 05-11-2013, welke helaas werd afgelast.
    Normaliter wikkelt TicketTribune de restitutie van het volledige bedrag van afgelaste concerten af, dit hoeft de klant niet zelf te doen.
    Echter heeft meneer na afgelasting van het concert zelf Ticketmaster aangeschreven over de restitutie en inderdaad van Ticketmaster €40,- teruggekregen. Meneer was namelijk in de veronderstelling bij Ticketmaster restitutie aan te moeten vragen, ondanks dat hij een order had geplaatst bij TicketTribune, waarvan hij per email een orderbevestiging heeft ontvangen op 28-06-2013.
    Vervolgens heeft dhr. Willems op 14-11-2013 bij TicketTribune een klacht ingediend dat hij niet het resterende bedrag van €38,- had teruggekregen, en op dezelfde dag deze klacht geplaatst op KlachtenKompas, zonder hiervoor met betrekking tot deze kwestie contact met ons op te nemen. Meneer heeft hiermee helaas bij voorbaat de conclusie getrokken zijn geld niet terug te zullen krijgen.
    Inmiddels hebben wij van dhr. Willems begrepen dat hij verward was over de situatie en wij hebben hem via email en telefonisch te woord gestaan, de situatie toegelicht en reeds bevestigd dat het resterende bedrag van €38,- zal worden gerestitueerd. De oplossing zoals door dhr. Willems is aangegeven, is standaard procedure bij TicketTribune.

Ook een klacht indienen over Tickettribune.nl?