Klacht Ticketveiling.nl: Wordt belazerd met biedbotjes en nepbiedingen

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 549743
Gebruiker
Rolanlaan85
Datum
1 reactie

Details

Klacht

Eens een tijdje de veiling voor Termen Binnenmaas in de gaten gehouden. Je wordt overduidelijk genept hier door biedbotjes.
Altijd hetzelfde biedpatroon:
- bij elke veiling nieuwe namen die tegen elkaar opbieden
- in hetzelfde tempo gaat een bieding rustig van 1 euro richting de verkoopprijs, vrijwel nooit dat er grote sprongen ontstaan of er gewacht wordt
- als je een keer wat hoger biedt, duurt het dus ook even voordat de automatische botjes verder gaan bieden
- dus als voorbeeld: na 10 minuten staat de prijs van de botjes meestal rond de 25 euro. Bied je in minuut 1 al dit bedrag, dan biedt er toevallig niemand over je 25 euro heen tot minuut 11.
- in dit geval áltijd 45 of 46 euro als eindprijs
- de bieders hebben altijd een bepaalde variëteit aan namen met bepaalde patronen

Er zal nu een afhandeling komen dat dit geen botjes betreft, maar het is overduidelijk wel zo.

Gewenste oplossing

Dit soort praktijken moeten gewoon verboden worden. Misleiding van consumenten. Is niet anders op te lossen.
Geboden oplossing
Standaardreactie. Zoals voorspeld blijven ze dit ontkennen, maar een blinde kan zien dat dit doorgestoken kaart is met nepbieders.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

1 reactie

  1. Auteur
    Ticketveiling.nl
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste R. Langelaan,

    Jammer dat je ontevreden bent en het zo ervaart. Graag willen we je informeren dat het contractueel is vastgelegd dat zowel aanbieders als medewerkers niet mee mogen bieden op Ticketveiling.nl. Dit wordt ook steekproefsgewijs door onze technische dienst in de gaten gehouden. De biedingen die gedaan worden, variëren qua winnend bod. Deze worden door de bieders zelf bepaald, meestal aan de hand van de ter waarde van prijs die in de deal vermeldt wordt, maar dit kan ook op ervaring zijn.

    Met vriendelijke groeten,

    Sanne - Ticketveiling

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Ticketveiling.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen