Klacht Tierelantijn V.O.F. Breda: Na batterijvervanging horloge door Tierelantijn horloge waardeloos

Ex-klant van TierelantijnBreda

Na vervanging van batterij door Tierelantijn is mijn horloge niet meer waterdicht en nu verroest (en dus verwoest). Verhaal gehaald en horloge achtergelaten ter inspectie in de veronderstelling dat evt. reparatie onder garantie zou vallen. Winkelier belt me op dat horloge inderdaad volledig verroest is en om dat te repareren moet een geheel nieuw uurwerk erin gezet worden. Dit gaat een dure grap worden en valt niet onder garantie. Want, was de redenatie, "wij geven het horloge na vervanging van batterij altijd terug met een bewijs van waterdichtheid door een test met hele dure apparatuur". M.a.w.: "u moet wel iets gedaan hebben waardoor het horloge niet meer waterdicht was". Nu weet ik zelf heel goed dat ik in het geheel geen bewijsje van een waterdichtheidstest heb meegekregen, maar dat werd natuurlijk een gevalletje mijn woord tegen zijn woord. Tevens werd er nogal laconiek gereageerd op het feit dat ik mijn klacht wereldkundig ging maken: "Meneer, wij vervangen zo'n 4000 batterijtjes per jaar. We hebben klanten genoeg."

Wat kan je in zo'n geval als consument nu nog ondernemen? Rest mij alleen nog andere potentiële klanten voor zo'n behandeling en schade te waarschuwen.

Excuses en compensatie

Tierelantijn V.O.F. Breda
    Beste heer Koevoets,

Na vervanging van een batterij testen wij het horloge op waterdichtheid indien het horloge 5 atm (minimaal) aangeeft. Het bewijs van waterdichtheid hechten wij aan de kassabon. Op deze wijze kunt u ervan uitgaan dat het horloge weer waterdicht is. Dit is echter een momentopname. Wij berekenen een additionele € 4,00 voor deze test. Als een horloge met een schroefdeksel wordt opengemaakt, dient de dekselpakking wel eens vervangen te worden (uitdroging), eigenlijk kom je daar bij een dergelijke tekst achter. Het gaat te ver om vervolgens garantie te verlenen op deze handeling, en staat in geen enkele verhouding. Daarnaast, wij weten niet wat er vervolgens met het horloge gebeurt, hier kunt u ons niet op aanspreken. U bent bij ons teruggekomen in de winkel zonder kassabon, dus ook zonder print van onze testbank. Wij hebben er geen enkel belang bij om u geen print te geven van de test. U bent teleurgesteld dat er vocht in uw horloge is gekomen, uiteraard betreuren wij dat, wij kunnen hier echter niets aan doen. Wij kunnen uw horloge met bijgevoegd verhaal opsturen naar de producent. Wellicht dat zij iets voor u kunnen betekenen. Echter, wij bieden u geen excuses aan, en ook geen compensatie.

Ex-klant van TierelantijnBreda
Allereerst is het fijn om te zien dat de toon waarmee ik als klant aangesproken wordt, op dit openbaar medium ineens iets professioneler dan in het persoonlijke telefoongesprek. Daarin werd mij verweten dat ik zelf "iets met het horloge gedaan moest hebben" waardoor het niet meer waterdicht is, werd ik niet geloofd dat ik geen bon met resultaten van de waterdichtheidstest heb ontvangen, en moest ik het verder maar uitzoeken. Mijn klacht werd lacherig afgewimpeld onder het mom van "joh, we hebben 1000'en klanten dus die ene minder...".

Ook een klacht indienen over Tierelantijn V.O.F. Breda?

2. Stuur een juridische brief