Klacht Tix.nl: Mijn geld is niet na afgesproken tijd terug op de rekening en er wordt laks met ons als klant omgega

sad Niet opgelost

Beste heer/ mevrouw
Ik heb in de nacht van 23-24 dec 2018 een ticket geboekt voor mijn dochter via jullie website. Aan het eind van de boeking was er een foutmelding dat de boeking niet gelukt was. In de ochtend toen ik opnieuw wilde gaan boeken zag ik dat het geld als gereserveerd stond. Ik heb meteen contact opgenomen met m’n dochter om te vragen of zij dan toch iets ontvangen had ze zei van niet. Toen had ik meteen contact opgenomen met m’n creditcard maatschappij deze zeiden dat het geld wel gereserveerd stond bij jullie dus moest ik contact met jullie opnemen. En als jullie het geld niet zouden opnemen het geld automatisch terug gezet zou worden. Er was nergens een mail adres waar je meteen contact met jullie zouden kunnen krijgen daar het niet ging om 1 of 2€ maar bijna 500€.En er was een foutmelding dus had ik niet verwacht dat het geld van m’n rekening gehaald zou worden. Mijn dochter had ook geen bericht gekregen dat er iets met boeking aan de hand was. Enigste mogelijkheid was bellen naar jullie wat heel duur is. De mevrouw Katje waarmee ik gesproken had kon mij in eerste instantie niet vertellen wat er aan de hand was en zag ook geen boeking of iets met onze gegevens. Na lang wachten zei ze wat er mogelijk gebeurd zou kunnen zijn en dat het gekozen hotel vol zou kunnen zijn en dat we de volgende dag moeten bellen. Zo gezegd zo gedaan. Weer gebeld toen had mevrouw me gezegd dat het hotel niet beschikbaar het was voor haar ook niet duidelijk wat er gebeurd was dus dat ik de optie gekregen om reis te annuleren en opnieuw boeken en dan zou ik m’n geld volledig terug gestort krijgen of wachten. Ik vertrouwde het niet dus heb ik gekozen voor annuleren. En mevrouw zei dat het geld meteen gestort zou worden en binnen 3 dagen op de rekening zou staan. Ze zei dat ze meteen de reis zou annuleren. Ik had ook gevraagd om een schriftelijke bevestiging. Dit was 24 dec. 2018. Inmiddels is 5 jan 2019 en is nog niks terug op de rekening. Er is de hele tijd naar jullie toe gebeld en gemaild over dit. Alle kansen om andere vluchten te boeken zijn verkeken. We zijn meer dan 20€ kwijt aan jullie dure telefoonlijn waar je ook nog eeuwen in de wacht staat. En daarna weer 10€ omdat jullie zo traag reageren op mail... nogmaals het gaat om bijna 500€ dat na een foutmelding van mijn creditcard is gehaald. Omdat je alleen kon mailen als je een reserveringsnummer had. Is pas na de bevestiging’s mail dat we een mail adres hadden waar we naar toe konden mailen.

Ik wil dat het geld onmiddelijk terug op de creditcard staat en ik wil schadevergoeding omdat we nu de goedkopere vakanties zijn misgelopen omdat het geld niet op tijd terug is gestort en telefoon hoge kosten hebben door jullie.

Lisbeth
    Tix heeft hier geen reactie gegeven maar via mijn email met excusses en dat ze geen restitutie geven voor de gemaakte telefoon kosten en dat ze hun fout intern gaan behandelen. Ik ben hierover niet tevreden. Inmiddels hebben ze het geld gestort.

Lisbeth
Uiteindelijke oplossing Niks ze zeiden ze geven geen vergoeding.