Opgelost door Tix.nl: restitutie reissom

# 197911

Wij hebben een vlucht met 5 personen naar Noorwegen geboekt bij Tix.nl
Nu heeft een van de vliegmaatschappijen de route gewijzigd waardoor wij geen aansluiting meer hebben. Wij konden de reis annuleren met recht op terugbetaling van de reissom . dit is toegezegd door Tix.nl
Maar Tix.nl wil niet eerder terugbetalen na minimaal 4 maanden.
Dit vinden wij zeer kwalijk want wij moeten via een ander maatschappij weer boeken.
Na veel aandringen blijft Tix.nl bij hun standpunt. Te gek voor woorden.

Zo snel mogelijk terugbetaling van de reissom

Wij vinden dat Tix.nl hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Tix.nl
    Beste Jur,

Bedankt voor je bericht.
    Wij hebben de betreffende reservering voor je nagekeken.

In de reservering wij de schemawijziging vanuit de luchtvaartmaatschappij terug en het contact dat er hierover is geweest met onze collega’s van het contact center. Hieruit is naar voren gekomen dat je de wijziging niet kon accepteren en met deze reden, noodgedwongen, hebt gekozen voor de kosteloze annulering van de reis.

Naar aanleiding van dit contact op 9 november jongstleden , is de restitutie aanvraag ingediend bij de uitvoerende luchtvaartmaatschappij. Helaas, kan de afhandeling bij hen normaliter enkele weken tot maanden in beslag nemen en met deze reden hebben wij je ook geadviseerd met dit termijn rekening te houden. Het is daarmee zeker geen onwil of onkunde vanuit onze kant om de restitutie eerder te voorzien, maar onmacht omdat dit proces in handen is bij de luchtvaartmaatschappij.

Wanneer wij de status nakijken zien wij dat de luchtvaartmaatschappij de aanvraag eind vorige week hebben goedgekeurd en het bedrag hebben gerestitueerd. Daar het ontvangen van de betaling enige dagen in beslag kan nemen, hebben wij dit tot op heden nog niet naar je kunnen restitueren. Wij verwachten dat de verwerking van het bedrag vandaag zichtbaar zal zijn en onze administratie afdeling zal de restitutie op dat moment direct verwerken. Hierover zul je middels een aparte e-mail op de hoogte worden gebracht.

Customer Care
    TIX.nl
    jurwiering
    Als het bedrag deze week wordt teruggestort zijn wij oke
    jammer dat het eerst zo moet.
    Dank u voor de bemiddeling

jurwiering

Ook een klacht indienen over Tix.nl?