Klacht Tjingo: Verborgen kosten

Jeem

Mijn zoon heeft via de Site van Tjingo een reis geboekt naar Spanje. De prijs komt dan in beeld bij de geprikte datum en reisduur. Klik je dan door krijg je de totale reissom met boekingskosten en korting te zien. Dat is de prijs waarvoor deze reis wordt aangeboden. Vervolgens klik je op de reisvoorwaarden en kom je in de volgende fase van de boeking.
De volgende dag kreeg mijn zoon een email dat er nog transfer kosten van 50euro pp bijkomen. Ik heb met Tjingo gebeld en gevraagd hoe dit zit en dat dit volgens mij ook niet mag. Dit blijkt alleen te gaan bij boekingen die als reisorganisator de Jong Intratours hebben en daarvoor heeft u aangeklikt de algemene reisvoorwaarden te hebben gezien.
Naar mijn mening is dit wederom ongelofelijk slinks om verborgen kosten uit de totaalprijs te halen. Volgens mij een gevalletje ReclameCodeComissie......

Totaalprijs is de prijs en niet de 50 euro transferkosten er bovenop!!!! U bent verantwoordelijk voor uw heldere prijsbeleid. Dan maar geen reizen aanbieden van de Jong Intra.........

Tjingo
    Vervelend om te lezen dat de ervaring van uw zoon met Tjingo heeft geleid tot een klacht.Op onze website wordt de volgende informatie weergegeven met betrekking tot de transfer:'Bij een normale pakketreis is de transfer vrijwel altijd inbegrepen tenzij dit anders vermeld wordt. Bij stedenreizen is uw transfer echter nooit inbegrepen tenzij dit anders vermeld wordt.Bij reizen van De Jong Intra zijn transfers nooit inbegrepen tenzij anders vermeld.'Bij akkoord gaan met de boeking vragen wij u akkoord te gaan met het volgende:'Ik ga akkoord met de Boekingsvoorwaarden en Reisvoorwaarden van het ANVR, alsmede de Gebruiksvoorwaarden van Tjingo. Ik ben mij ervan bewust dat ik deze reis boek bij De Jong Intra. De eigen publicaties van De Jong Intra over deze reis (zoals website en brochure) zijn bij geschillen maatgevend.'Desondanks de publicatie, was u als uw zoon niet van deze informatie op de hoogte.Na ontvangst van de boekingsopdracht hebben wij eerst een bericht naar uw zoon gestuurd met betrekking tot de transfer. In dit bericht wordt aangegeven dat de transfer niet is inbegrepen, echter was deze wel bij te boeken voor €50,- per persoon op basis van een retour. Er is uw zoon gevraagd of hij de reis met of zonder transfer had willen boeken.Naar aanleiding van ons bericht, heeft uw zoon aangegeven de reis te willen boeken met transfer. Uw zoon gaf wel aan de situatie te betreuren.Wij betreuren deze situatie, echter zijn wij van mening uw zoon voldoende te hebben geïnformeerd met betrekking tot de transfer.
    Geachte heer, mevrouw,
    Allereerst wil ik u bedanken voor uw reactie. Het is mij duidelijk dat u zich verschuilt en verwijst naar de reis- en boekingsvoorwaarden.
    Als het gaat om de aangeboden reissom is dit totaal een overbodige verwijzing. Dit kunt u zien bij een uitspraak gedaan door de ReclameCodeCommissie. Hierin stta duidelijk dat de reissom compleet aangeboden dient te worden. En dat heeft u niet gedaan! U heeft na de prijs op het scherm een mail gestuurd met de meerkosten.
    Tjingo
    Geachte heer Coolen,Misleidende informatie wordt gegeven wanneer u een definitieve reis heeft geboekt en hierna verplicht extra kosten dient te voldoen. In dit geval wordt er meerdere malen op de informatie gewezen in onze FAQ en bij het boeken van de reis geeft u aan op de hoogte te zijn van de publicaties van de touroperator. Wanneer u de brochure of website van De Jong Intra raadpleegt, dan wordt aangegeven dat de transfer niet altijd inbegrepen is.De ervaring is dat niet iedereen met deze informatie bekend is, hierdoor sturen wij voor het maken van een definitieve boeking, een bericht. Op dat moment bent u of uw zoon zelf in de gelegenheid geweest om de reis wel of niet door te laten gaan. Tevens kan de reis dan met of zonder transfer geboekt worden. Indien u de reis niet meer wenst, dan verwijderen wij de boeking kosteloos. Echter is aangegeven de reis met transfer te willen boeken, waardoor wij de reis definitief voor u hebben geboekt.Desondanks uw reactie blijven wij van mening, uw zoon voldoende te hebben geïnformeerd bij boeking met betrekking tot het transfer.
    Jeem
    Er blijft een verschil van mening. Ik zeg niet dat u het goed of fout heeft. Ik als consument voel mij niet goed bij de door u gekozen handeling en zal iedereen waarschuwen voor deze ervaring en uw onbevredigende antwoorden. De reizen die bij u geboekt zijn laten we gewoon doorgaan, maar voor mijn zoon en voor ons is dit de eerste en de laatste keer bij Tjingo.