Klacht Today’s Tomorrow B.V. : Graag wil ik van u weten wie het verlies gaat compenseren veroorzaakt door jullie mis-management.

C.J. de Groot

Mijn lijfrente polis zou ondergebracht worden in een rentevast fonds, geen belegging volgens de adviseur, om daarna als aanvulling op mijn pensioen tot uitkering te komen. Gewoon voorgelogen dus! Het bleek wel om beleggingen te gaan. Nu er ook nog gerotzooid is met deze beleggingen, de AFM komt niet voor niets binnen, wil ik graag dat u uw verantwoording neemt en mijn ingelegde gelden volledig uitkeert.

Compenseren.

Today’s Tomorrow B.V.
    Geachte heer de Groot,

Allereerst vinden wij het heel spijtig om te horen dat u niet goed bent voorgelicht.

Wij geven zelf geen advies, dit werd gedaan door onafhankelijke intermediairs die onder andere het GFH Giro product verkochten. Over de inhoud van het gesprek kunnen wij helaas weinig zeggen, gezien dit door een ander bedrijf is gevoerd. Wij hebben gelijk even uw dossier erbij gepakt en naar uw inschrijving gekeken, op elk document staat uw handtekening en er staat heel duidelijk beschreven dat het een beleggingsproduct is gezien het product ''Beleggen voor aanvullende pensioen'' betreft. U zit inderdaad in het beleggingsfonds: GFH Europees Vastrentend Fonds, dit is echter wel een beleggingsfonds.

Er is niet gebleken dat er zoals u aangeeft ''gerotzooid'' is met deze beleggingen. Er loopt al enige tijd een onderzoek naar de onderliggende waarde van bepaalde beleggingen. Dit betreft een klein deel van de hele portefeuille. Er is ook een rechtelijke uitspraak geweest dat wij bepaalde onderliggende beleggingen niet kunnen/mogen weten. Tot op heden is er nog geen verdere duidelijkheid.

Uw product zal tot uitkering komen zoals afgesproken volgens het door u ondertekende contract per 1-1-2019. Per deze datum zal er jaarlijks een uitkering plaatsvinden.

Uw oplossing dat wij het bedrag volledig aan u uitkeren is mogelijk, hier zitten wel fiscale consequenties aan. Zo zijn wij verplicht als bedrijf om 51,95% inkomstenbelasting in te houden, indien dit te veel is zal de Belastingdienst dit zelf met u corrigeren bij de eerstvolgende aangifte. Daarnaast zal de Belastingdienst bij de eerstvolgende aangifte de revisierente in rekening brengen dit bedraagt 20%. Dit zijn bedragen die buiten ons als bedrijf omgaan en daarom daar in niet kunnen compenseren zoals u wenst.

Wij vinden het nogmaals erg vervelend te horen dat u niet geheel op de hoogte bent gesteld door de adviseur, maar ondanks het een beleggingsproduct betreft zoals contract aangeeft is de uitkeringsperiode geheel voor u ingeregeld volgens afspraak.

Today's Tomorrow

Ook een klacht indienen over Today’s Tomorrow B.V. ?