Opgelost door Today’s Tomorrow B.V. : Vrij kunnen beschikken over het geld dat wij hebben gespaard

sad Opgelost
pensionado 13

Na jarenlang maandelijks een bedragje op basis lijfrente gespaard te hebben, konden we vorig jaar na het bereiken van de 65 jarige leeftijd dat bedrag onderbrengen bij het GFH Paraplufonds. Na enkele maanden een bedrag ontvangen te hebben kregen we echter bericht van een fondsmaatregel die de AFM heeft opgelegd aan het GFH Paraplufonds, namelijk een tijdelijke opschorting. Hetgeen ook inhield dat per maart 2017 ook de betaling aan ons werd opgeschort.
Zeer onregelmatig ontvangen we nu een update van de situatie maar ondanks steeds positieve berichten dat een oplossing nabij is die er niet.
Wanneer je per mail of per telefoon informeerd wordt altijd netjes gereageerd maar inhoudelijk wordt je er niet veel wijzer van laat staan dat er een concrete toezegging gedaan wordt hoe en wanneer e.e.a verder afgewikkeld wordt.
Het is toch te gek dat je niet meer over je eigen spaargeld mag en kunt beslissen.

Hervatting van de uitkering of terug storten van het bedrag zodat we het ergen anders onder kunnen brengen

Today’s Tomorrow B.V.
    Geachte …,

Wij hebben uw klacht ontvangen die u heeft achtergelaten bij de Consumentenbond. U heeft het over een zeer onregelmatige update van de situatie, dit betreurt ons ten zeerste. Sinds de opschorting en afwikkeling die door de Autoriteiten zijn afgeroepen staat er ook een stille curator op het GFH Paraplufonds, welke is aangesteld door de AFM. Deze persoon is er voor het klantbelang en moet voor een prudente afwikkeling van het fonds zorgen. Deze persoon is ook degene (samen met de AFM) die goedkeuring moeten geven over elke stap die wij nemen met het fonds, ook wat betreft de communicatie. Wij hebben meerdere informatiebrieven aangereikt, maar hebben niet het akkoord gekregen om deze te versturen naar u als participant omdat er gedacht werd dat we dicht bij een oplossing zaten.

Inmiddels zijn wij na vijf plannen te hebben ingediend bij de autoriteiten dichtbij een akkoord en zijn wij druk bezig met de uitwerking hiervan (denk aan; systematisch, administratief). Door verstrijk van tijd is de urgentie ook bij de andere partijen hoog komen te liggen en verwachten wij dat dit plan zeer binnenkort tot uitvoering zal worden gebracht. Wij hopen u dan ook zeer binnenkort een bericht uit te kunnen sturen met deze oplossing en dan ook specifiek een gerichte datum voor de hervatting van de uitkeringen of de mogelijkheden hiervoor. Nu (nog) en eerder hebben wij geen specifieke datum of concrete toezeggingen kunnen doen omdat wij afhankelijk zijn van andere partijen. Om teleurstelling te voorkomen, is de veiligste keus in deze geweest dus geen concrete datum te noemen. Om u toch wat meer richting van ons tijdspan te geven; wij hopen en zetten ons hard in om voor het einde van het jaar de eerste uitkering gedaan te hebben (al dan niet de ‘gemiste’ uitkeringen).

Wij hopen u bij deze te hebben geïnformeerd. Als u nog vragen of opmerkingen heeft, kunt u ons bereiken via de voor u bekende gegevens.

Today’s Tomorrow

pensionado 13
Helpt blijkbaar wel als klacht via Klachtenkompas komt komt. Hadden zelf veertiendagen daarvoor E-mail gestuurd waar niet op gereageerd werd,. Nu via Klachtenkompas direct reactie. Helaas geen concrete datum genoemd wanneer probleem opgelost is wel dat men hoopt e.e.a. dit jaar nog geregeld te hebben.. Maar dat hadden we ook al eerder en m.b.t. een andere en eerdere einddatum gehoord. Dus ja maar weer afwachten ?

Ook een klacht indienen over Today’s Tomorrow B.V. ?