Opgelost door Toemen Modelbouw: Ondeugdelijke drone

content Opgelost
J. van Asselt

In 2015 heb ik een radiografische drone gekocht bij Toemen Modelbouw voor €1799,-. Helaas heb ik daar veel problemen mee. Er treedt af en toe een storing op in een van de zes motoren. Inmiddels is het model 4x opgestuurd geweest met een gemiddelde doorlooptijd van 90 dagen per keer. Onacceptabel vind ik maar Toemen kan hier niets aan doen zeggen zij steeds. Helaas heeft het reparatiebedrijf de storing niet kunnen reproduceren en is het model steeds retour gestuurd ondanks dat ik de storing op video had vastgelegd. Nu willen zij beweren dat het een gebruikersfout betreft maar welke en een suggestie om het op te lossen is er dan weer niet bij. Andere partijen die dit product verkopen geven aan dat het geen gebruikersfout kan zijn maar dat dit in de drone zit. Gezien de hoge aanschafwaarde verwacht ik een degelijk goed werkend product. Nu twee jaar verder ben ik het goed zat. Ik heb meegewerkt aan alle reparatie trajecten. Toemen heeft een inruil voorstel gedaan van €750,- op een dure drone van weer €1800,- Onacceptabel vind ik want ik schrijf dan €1000,- af op een model wat nooit goed gewerkt heeft en 11 maanden niet in mijn bezit is geweest. Ik heb aangegeven dat zij mijn model moeten omruilen voor een gelijkwaardig model maar daar gaat Toemen niet op in en reageren zij niet of nauwelijks nog. Inmiddels heb ik ook een brief gestuurd met het verzoek tot vervanging van een ondeugdelijk product. Daar kan Toemen nog op reageren.

Omruilen voor een gelijkwaardig product met een redelijk inruilvoorstel
en niet op een model van 2017 met een hoge aanschafwaarde. Een model met
dezelfde specificaties als het gekochte model is prima.

Wij vinden dat Toemen Modelbouw hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

J. van Asselt
Uiteindelijk zijn wij door middel van een bijbetaling op een ander model er alsnog uitgekomen. Het heeft lang geduurd en als aandachtspunt wil ik meegeven dat dit sneller afgehandeld had kunnen worden.

Ook een klacht indienen over ?