Klacht TomTom: Recente kaart garantie

Koos Witteman

Op 19 maart 2012 kreeg ik van mijn vrouw voor mijn verjaardag een nieuw TomTom Via 125 Europe navigatie apparaat. De volgende dag nam ik het apparaat in gebruik. TomTom bood garantie op de meest recente kaart. “Als er binnen negentig dagen na het eerste gebruik een nieuwe kaart voor je navigatiesysteem wordt uitgebracht, kun je die kaart eenmalig gratis downloaden.” Dat was een aangename verrassing. Even checken bij TomTom of ik dus kon wachten op de nieuw kaart van mei. Maar dat bleek niet het geval. Bedoeld werd dat de nieuwste kaart op het moment van in gebruik nemen gedurende 90 dagen kon worden downloaden. Omdat ik geen andere conclusie kon trekken dan dat hier sprake was van misleidende reclame raadpleegde ik de Consumentenbond. Die trok dezelfde conclusie en adviseerde om per aangetekende brief aan TomTom binnen een termijn van 14 dagen het nakomen van het aanbod te vragen. Ik verzond mijn verzoek onmiddellijk aangetekend aan de directie van TomTom. Omdat er na drie weken nog niet op was gereageerd stuurde de Consumentenbond het dossier door naar Jurofoon. Mr Ann Leurs maakte TomTom per aangetekende brief duidelijk dat mededelingen jegens consumenten op de website van TomTom bindend zijn en derhalve dienen te worden nagekomen. Dit bracht TomTom niet tot andere gedachten en mr. Ann Leurs werd verweten de kwestie verkeerd te interpreteren.
Inmiddels heb ik de kaart van februari maar gedownload. De arrogantie van TomTom om zowel de Consumentenbond als Jurofoon te negeren zou alleen door de Kantonrechter kunnen worden gecorrigeerd, maar dat leidt tot onevenredige kosten.

Ik wil conform de recente kaart garantie de kaart van mei 2012 kunnen downloaden op mijn navigatiesysteem.

Wij vinden dat TomTom hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over TomTom?