Klacht TomTom: Te laat geleverde vervangingsaanbod door zeer matige support van TomTom klantenservice

H.F. van Ommen

Ik heb een oude TomTom die ik nog naar tevredenheid gebruik voor reizen in Europa. Van TomTom kreeg ik een mail (3-4-19) mbt een eenmalige update ivm een zogenoemde WNRO (weeknumber Rollover) én een vervangingsaanbod aanbieding. Aangezien ik, na lang sparen, eindelijk een reis naar Canada ging maken heb ik besloten om hier gebruik van te maken (met kaart van Canada) en te investeren in de aanschaf van een GO Premium X met als voorwaarde dat het product uiterlijk 20 mei (dag voor de vakantie) geleverd werd. Omdat het kort dag was heb ik TomTom nog diverse tel & chats met TomTom gehad en iom iemand van klantenservice de mogelijkheid gevonden om er een spoedbestelling van te maken. “Komt goed was de reactie” en ik kreeg een bevestiging per mail . Tot mijn grote verbazing kreeg ik, na diverse chats met TomTom een gevraagde track en trace hyperlink met een leverdatum van de dag van vertrek!!!??? Dit was NIET afgesproken!!! Diverse mails gericht aan het TomTom support team én zelfs aan de directie volgden waarbij door het supportteam met name werd zeer traag werd gereageerd of alleen met transscripts zonder commentaar!!??
Ik heb in deze bestelling zeer veel tijd gestopt met uiteindelijk 0 medewerking en dito resultaat.
Ik kon niet volledig profiteren van het vervangingsaanbod en verzocht de order te annuleren. In Canada heb ik een navigatiesysteem moeten huren. Nu blijkt bij terugkomst dat de TomTom tijdens mijn vakantie toch bij UPS afgeleverd is, niet binnen de 15 dagen door UPS teruggestuurd is en dat ik van TomTom het product eerst moest ophalen voordat zij mij een retourlabel wilden sturen. Product is door mij opgehaald en ik heb dit gemeld aan TomTom echter ook nu heb ik tot op heden geen reactie ontvangen…….erg vermoeiend en teleurstellend…

Ik wil graag een reactie van het hoger management/directie over deze gang van zaken. Er zijn, los van de onnodige kosten voor de huur van een lokale “TomTom”, vele contacten via (web)mail, chatbots en (klantgerichte maar ook horkerige) medewerkers geweest die mij onnodig veel tijd hebben gekost.
Ik zit nu met een beter apparaat die ik voor mijn vakantie optimaal en graag had willen en kunnen gebruiken maar alleen voor Europa autoreizen vind ik hem te duur en gebruik dan wel mijn oude TomTom.

Wij vinden dat TomTom hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over TomTom?