Klacht TomTom: Update van TomTom met nieuwe verplichte applicatie lukt niet

Klachtnummer
# 144083
Gebruiker
TomTom gebruiker
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Ik wilde een nieuwe QuickGPSfix (erg klein 0.1 MB) downloaden.
Dit wordt door TomTom geadviseerd om de satellieten snel(ler) te vinden.
In de download info op het scherm staat ook een nieuwe versie van de
applicatie aangevinkt. Dit is verplicht, kan ik niet afzetten!
(Had applicatie versie 7.522, nieuwe versie 8.010)
Als ik downloaden start komt weer de melding dat er te weinig
geheugenruimte is.
Op advies van TomTom formatteren en helemaal opnieuw installeren.
Op het download scherm krijg kan ik geen kaart meer kiezen en er
wordt alleen een kaart van West-Europa van 1291 Mb aangeboden. Die past
helemaal niet in mijn TomTom.
Ik had Midden Europa 975 Mb, maar die kan ik niet meer selecteren.
Resultaat: een TomTom zonder kaart en een advies van u: koop maar een nieuw apparaat want het huidige is oud. (terwijl ik had een werkend apparaat had).
Probleem veroorzaakt door TomTom, maar klant opgezadeld met probleem en kosten.
Zeer klant onvriendelijk!

De oplossing

Het lijkt er sterk op dat de nieuwe applicatie de oorzaak is, omdat na installatie geen kaartkeuze mogelijk is en er alleen een veel te grote kaart wordt aangeboden. Als dat zo is, is er geen rekening gehouden met apparaten die iets ouder zijn (met minder geheugen). Dit zou gecorrigeerd kunnen worden, bv apparaat afhankelijke updates, maar voor oplossingen zitten er genoeg slimme technici bij TomTom.
In mijn geval, zorg dat de situatie van voor de door TomTom geforceerde update terug gezet wordt. Met een beetje goede wil kan toch geen probleem zijn.
Ik wil op korte termijn mijn werkend navigatieapparaat terug.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat TomTom hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over TomTom?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen