Klacht TomTom: Zonder voorafgaand bericht de simkaart van het TomTom apparaat blokkeren.

Peter

Ik heb de TomTom 740. In juni 2 kaarten bij TomTom gekocht. Bij het installeren op de TomTom kreeg ik een foutcode. Hierover op 12 juni contact opgenomen met TomTom (incidentnummer 160612-001955). Volgens TomTom hebben zij de simkaart van mijn apparaat geblokkeerd omdat er al geruime tijd geen update gedaan is. Blokkering kan niet teruggedraaid worden omdat het een "ouder"apparaat betreft. Voorstel van TomTom is om een nieuw toestel te kopen, met korting van 25% en de aangekochte kaarten zouden van het aankoopbedrag gehaald worden. Blijft er een restbedrag over. Ben ik het niet mee eens. Als consument weet ik niet dat TomTom simkaarten blokkeert als er een bepaalde tijd geen update gedaan wordt. Blokkeren wordt gedaan zonder voorafgaand bericht. Omdat ik geen respons kreeg op mijn antwoord van 21 juni, heb ik op 3 juli nogmaals een bericht gestuurd (incidentnummer 160703-001244) en gewezen op de mail van 21 juni. Tot op heden geen bericht van TomTom gekregen.

Bij TomTom, zonder bijbetaling, de TomTom Go 610 aanschaffen. Dit apparaat kost bij TomTom €249,00. Bij Mediamarkt € 199,00. Met de korting van 25% en de restitutie van de kaarten zou er een bedrag van € 53,84 overblijven. Dit restbedrag mag TomTom kwijtschelden omdat er zonder meer en zonder berichtgeving simkaarten geblokkeerd worden. De TomTom 740 is mijn eigendom, daarmee ook de simkaart. TomTom "breekt in" op mijn apparaat en blokkeert de mogelijkheid om te updaten. Daardoor mag ik nu dus een nieuw apparaat aanschaffen.

Wij vinden dat TomTom hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over TomTom?