Opgelost door Ton van Kuyk: Kosten fout door het bedrijf bij de klant in rekening gebracht

bchance

Uit een inspectie bleek dat de ERG-klep stuk was en vervangen diende te worden. Dit is gedaan en op het moment dat ik de auto ophaalde werd mij medegedeeld dat het ook goed zou zijn om mijn 4 gloeibougies te laten vervangen. Aangezien de auto perfect startte en goed reed, vroeg ik toch nog expliciet of die vervanging wel echt noodzakelijk was. Men beantwoorde bevestigend. Alleen daarom ben ik akkoord gegaan met de vervanging, op voorwaarde dat men mij zou bellen als er problemen met de bougies zouden zijn, het is tenslotte een oudere auto. Toen ik de auto langsbracht, benadrukte ik dat ik wenste te worden gebeld als ze tegen problemen zouden aanlopen wat betreft de bougies. ‘s Middags werd ik inderdaad gebeld. In eerste instantie met de mededeling dat ze 3 gloeibougies wel los hebben kunnen krijgen, maar dat de 4de niet lukte. Ik zei dat hij die 4e dan maar moest laten zitten. Daarop meldde hij dat dat dat al te laat was aangezien de 4de reeds afgebroken was.

De garage is het niet eens dat men mij had moeten bellen en vindt dat ze op eigen initiatief hadden mogen handelen. Volgens hen ligt dit soort risico's volledig bij de klant (lees: bij mij). Wat mij betreft is dit onacceptabel en bovendien een respectloze manier van omgaan met klanten. Ze hebben op eigen initiatief besloten om het losmaken van de gloeibougie te forceren met als gevolg dat deze is gebroken en in de motor terecht is gekomen. Wouter heeft aangegeven dat hij een coulance-regeling met mij heeft getroffen omdat de kosten normaal boven de € 2000 zouden liggen (nu voor € 1600). Ik heb geïnformeerd en het vervangen van gloeibougies kost gemiddeld € 300. Ik beschouw dit niet als coulant, de (extra)reparatie is tenslotte een fout van de garage. Ik heb nu geen auto en ik zou mijn auto z.s.m. rijdend terug willen hebben, waarbij ik de garage verzoek de kosten van de extra reparatie voor eigen rekening te nemen. Ik ben uiteraard bereid de kosten van de bougies te betalen.

Wij vinden dat Ton van Kuyk hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

bchance
    1 dag nadat ik een schriftelijke klacht had ingediend, ben ik op gesprek geweest bij de Operationeel Manager. Hij mij goed te woord gestaan en heeft wat voorstellen aangedragen om het probleem / conflict z.s.m. op te lossen. 4 uurtjes later stond mijn auto klaar. De gemaakte kosten kwamen op een bedrag van €250 uit. Dit is heel wat anders dan de bedragen die in eerste instantie werden aangegeven.

bchance

Ook een klacht indienen over ?