Klacht Top Bikes: Nog steeds geen fiets na 4 maanden afspraak met zaak.

sad Niet opgelost
E. Carl

Mijn fiets werd in december gestolen. 13 december ging ik bij Top Bikes, Den Haag een 2de hands kopen. Maar na een week was het me duidelijk dat ie te groot was: ik scheurde twee broeken toen ze aan de zadel bleven hangen, en ik begon rug klachten te krijgen. Ik nam hem terug maar kreeg mijn geld niet terug. “We zoeken iets voor u maar het wordt pas in februari.” Ik kreeg een leenfiets. Sinds februari belde ik en ging ik langs. Hij had twee mogelijkheden midden februari maar ze moesten worden opgeknapt. Na een week ging ik weer langs en er was nu slechts een fiets: de andere bleek te groot. Het ging om een Gazelle Provence. Twee keer ging ik erheen omdat de fiets klaar zou zijn maar toch niet. Sinds eind maart kwamen regelmatig reden voor uitstel iedere keer dat ik belde. Ik bleef wachten en donderdag vorige week zou ie klaar moeten zijn, maar toch niet. Eergisteren belde ik en hij was vanaf 2 uur klaar. Toen ik hem ging halen zei de eigenaar, "Iets verschrikkelijks is gebeurd. Het spijt me zeer meneer, maar uw fiets is gepikt terwijl hij buiten stond.” Het was inmiddels al vier maanden sinds mijn aankoop. Ik vroeg onmiddellijk mijn geld terug. Ze beloofde wel maar via de banken. Ze hebben het nog steeds niet over gemaakt, 18 april 2019.

Mijn geld, €299, overmaken.

Bijlagen

E. Carl
    Top Bikes heeft beloofd op 17 april het geld over te maken. Tot nu toe is dat niet gebeurd per 27 april. Ze willen nog 30 dagen meer terwijl het nu al 4 maanden is geweest, gekocht op 13 december 2018. De politie raadde me aan een kopie van de aangifte voor de gestolen Gazelle Provence van Top Bikes te verkrijgen. Dit was Top Bikes hun antwoord. :

Goedendag,

Bedankt voor uw bericht.
    I.v.m. Pasen en Goede Vrijdag is er vertraging ontstaan in de betalingen.
    Deze week zal het geld weer op uw rekening staan.

Doorgaans worden alle betalingen binnen 5 werkdagen verwerkt.
    Wettelijk hebben wij 30 dagen de tijd om dit uit te voeren.

Wij hebben u altijd netjes te woord gestaan en gezocht naar oplossingen.
    Bij deze bent u hier niet meer welkom.

Patrick Ludovici

E. Carl
Ik heb Top Bikes een e-mail geschreven en het geld terug gevraagd. NB Op 17 april zei de eigenaar mijn geld terug te boeken. Niets; het is nu 28 april. Ik belde de politie en zei zeiden een aangifte aanvragen van hun omdat de fiets die Top Bikes voor me had gestolen was. Op 27 ben ik geïntimideerde door een medewerker van Top Bikes toen ik in de AH was. Top Bikes schreef een e-mail waar hij zegt dat hij 30 dagen heeft maar het is al 4 maanden: "Goedendag, Bedankt voor uw bericht. I.v.m. Pasen en Goede Vrijdag is er vertraging ontstaan in de betalingen. Deze week zal het geld weer op uw rekening staan. Ik vind het niet netjes dat u direct naar de consumentenbond stapt om hier melding van te maken. Doorgaans worden alle betalingen binnen 5 werkdagen verwerkt. Wettelijk hebben wij 30 dagen de tijd om dit uit te voeren. Wij hebben u altijd netjes te woord gestaan en gezocht naar oplossingen. Bij deze bent u hier niet meer welkom. Met vriendelijke groet, Patrick Ludovici"

Ook een klacht indienen over Top Bikes?