Klacht Topgear.nl: Te lange opzegtermijn en administratiekosten bij opzegging

Klachtnummer
# 537718
Gebruiker
Bje1982
Datum
6 reacties

Details

Klacht

Ik heb op 22 april mijn abonnement op Topgear opgezegd. In mijn ogen moet het abonnement dan uiterlijk binnen 1 maand (1 maand NA opzegging, niet 1 maand na de 1e van de maand volgende op opzegging) worden beëindigd. Topgear rekent anders en rekent 1 maand vanaf de eerste mei. Ook rekenen ze administratiekosten voor het verwerken van de opzegging. Volgens mij is dit niet toegestaan. Concreet, ik betaal nu voor 1 exemplaar te veel en daarnaast dus ook administratiekosten.

Gewenste oplossing

Kosten terugstorten

6 reacties

  1. Auteur
    Topgear.nl
    Datum
    Beste B.J. Engels,
    Bedankt voor uw bericht. De opzegtermijn en de administratiekosten horen standaard bij de abonnementen en zijn opgenomen in onze voorwaarden. Wij willen u echter wel tegemoetkomen met een compromis. Het extra nummer kunnen wij niet meer terugdraaien, maar wij kunnen wel de administratiekosten laten vervallen. We zullen zorgen dat onze klantenservice hierover contact met u opneemt via de mail.
    Met vriendelijke groet,
    Team TopGear
  2. Auteur
    Bje1982
    Datum
    De administratiekosten terugstorten is 1 deel van de oplossing. Echter, nu zeggen dat het nummer waarvan ik gewongen wordt om af te nemen, hoewel ik TIJDIG, heb opgezegd, niet meer kan worden teruggedraaid, komt volledig voor rekening van Topgear. Ik heb namelijk direct en tijdig aangegeven dat de betaling voor 1 nummer extra helemaal niet mag. Ik wil dus ook de kosten voor dat nummer terughebben.
  3. Auteur
    Topgear.nl
    Datum
    Beste B.J. Engels, we hebben uw klacht nog even intern bij ons besproken. We zullen een passen oplossing per mail aanbieden.
    Met vriendelijke groet,
    Team TopGear
  4. Auteur
    Bje1982
    Datum
    Ik ben nog in afwachting van de toezeggingen die zijn gedaan.
  5. Auteur
    Bje1982
    Datum
    In de week van 24 mei zouden de administratiekosten worden teruggestort. Dat is niet gebeurd. Ook de toezegging hier dat er per e-mail een passende oplossing zou worden geboden, is tot op heden niet nagekomen.
  6. Auteur
    Topgear.nl
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste B.J. Engels, van onze klantenservice begreep ik dat er inmiddels contact met u is opgenomen hierover en dat de zaak is afgehandeld. We zullen deze klacht nu sluiten.
    Met vriendelijke groet,
    Team TopGear

Ook een klacht indienen over Topgear.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen