Klacht Topparken: misleidende lokker

Riny

Via Booking.com was ik op zoek naar een goedkope overnachtingsmogelijkheid. Ik zocht daarom via prijs van laag naar hoog. Bij Topparken werd een overnachting aangeboden voor 72,- Helaas heb ik niet (zoals gebruikelijk) de bijgevoegde informatie gelezen omdat 't 'n cadeau was voor 'n onverwachte feestelijke gelegenheid. Daar heb ik inmiddels veel spijt van. Er was dit keer niet (zoals doorgaans vaak het geval is bij Booking.com) de mogelijkheid tot gratis annuleren, EN per persoon werden er nog eens 27,50 servicekosten bijgerekend. Ik heb inderdaad de voorwaarden niet goed bekeken en ben erg geschrokken van de bevestiging. Ik heb daarom 'n uur later gereageerd via website en e-mail met de vraag de reservering te herzien omdat dit echt niet de bedoeling was.
Helaas, ik had op 't knopje bevestigen geklikt en daardoor heeft Topparken juridisch gezien gelijk. Mij lijkt dat door 'n reservering van 'n uur de mogelijkheid het chalet te verhuren geen schade berokkent.

Ik ben teleurgesteld, voel me bedrogen, maar zoekend naar informatie zie ik dat ik geen recht van spreken heb. Ik ga er van uit dat er helaas voor mij geen oplossing is, ik ben 54,- kwijt door 'n overhaaste klik op 'n bevestiging. Ik wil namelijk absoluut NIET meer naar Topparken en heb inmiddels een Bed&Breakfast gereserveerd. Ik wens dit niemand toe en zou willen dat de informatie eerlijker / duidelijker wordt gepresenteerd. Ik ga er van uit dat Booking.com de informatie niet zelf bedenkt, maar dat deze wordt aangeleverd door 't bedrijf. Dit is voor Topparken wel héél gemakkelijk geld verdienen ...

Topparken
    geachte heer/mevrouw Meusen,

Allereerst willen wij u hartelijk bedanken dat u de moeite neemt uw opmerking(en) met ons te delen. Het is voor ons van groot belang op de hoogte te blijven van de bevindingen van onze gasten, teneinde de kwaliteit en serviceverlening van onze producten optimaal te houden. U bent immers onze belangrijkste graadmeter. Wij streven ernaar om onze gasten zo tevreden mogelijk van hun verblijf terug te laten keren en vinden het zeer spijtig te moeten vernemen dat wij bij u daarin niet (geheel) zijn geslaagd.

Wanneer u boekt bij booking.com worden de bijkomende kosten 3x aangegeven.

Als u direct na boeking wilt annuleren is dit ook nog gratis alleen niet wanneer u dit pas later dan 24 uur na de reservering aangeeft.

Vervelend dat u het niet goed heeft gezien.

desondanks hopen wij dat u toch een fijn verblijf heeft gehad.

Fleur kamminga
    Riny
    Ik plaats 9 nov 15 ’n klacht. Reactie Topparken 21 aug 16! Nota bene in ’n periode dat 1/3 van Nederland vakantie heeft en dus wrsch niet thuis is. Degene die reageert heeft mijn klacht niet eens gelezen. Ik heb geprobeerd binnen 24 uur na reservering te annuleren, ik heb zelfs binnen 2 uur na reservering ’n e-mail gestuurd met verzoek tot annuleren aan Parc du Soleil, én ’n cc aan Topparken. Reactie 24 uur later, 26 uur na reserveren. Verblijf was niet prettig. Ben wel 54,- kwijt.
    Topparken
    Geachte heer/mevrouw Meusen,

Helaas zijn wij pas sinds enkele weken lid van het klachten kompas dus kunnen wij deze nu pas in behandeling nemen, vandaar onze late reactie.

Echter moet u voor een annulering bij Booking.com zijn als u ook daar heeft geboekt, wij mogen hier helaas dan niks mee doen het enige wat wij altijd doen is u antwoorden op uw email dat u zo snel mogelijk contact moet opnemen met booking.com mocht u willen annuleren.

vertrouwende u voldoende te hebben geïnformeerd.

Fleur Kamminga
    Riny
    Er kwam inderdaad 'n reactie via de e-mail: 'U heeft de boeking bij Booking.com gemaakt. U dient zich te melden bij hun om uw boeking te annuleren'. Hier stond niet bij 'zo snel mogelijk' en ook niet dat ik dat binnen 24 uur moest doen. Bovendien zou ik dan toch al 2 uur te laat zijn geweest. Ik wist op dat moment ook zo 1,2,3 niet wat wijsheid was. Ik heb uiteindelijk de boeking geannuleerd omdat ik niet meer bij jullie wilde verblijven, nooit meer ! Hiervoor heb ik 54 betaald.

Riny

Ook een klacht indienen over Topparken?