Opgelost door Totaalbed.nl: Omruilgarantie niet zo interessant als voorgespiegeld.

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 260705
Gebruiker
R. Buisman/Herle
Datum
0 reacties

Details

De klacht


Tijdens de aankoop van een matras, werd ik aardig geholpen
door een medewerker in de winkel in Harderwijk. Er werd mij voor mijn slechte
rug een hard matras aangeraden en er werd duidelijk vermeld dat er geen enkel
risico aan zat, omdat ze 90 dagen omruilgarantie hadden. Toen ik naar huis ging
zag ik de volgende text in de papieren staan;



Blijkt dat het (lig-)comfort niet aan uw verwachting
voldoet, dan kunt u eenmalig gebruikt maken van onze omruilgarantie en alsnog
een andere keuze maken. Tegen betaling van € 50,- (1-persoons (top)matras) of €
100,- (2-persoons (top)matras) bezorgen wij een nieuw (top)matras en nemen uw
eerste aankoop weer mee.



Omdat de mevrouw (Astrid) die mij geholpen had keurig was en
ook duidelijk had aangegeven dat er geen risico was omdat je 90 dagen alles kan
omruilen, ging ik er niet van uit dat er kosten in rekening gebracht zouden
worden. En zoals ik de text in de papieren lees, kon dit weleens gaan over het
afleveren en omruilen thuis in plaats van het ophalen van de matras. Hoe dan
ook Ik had mijn matras al, dus kon er op dat moment toch weinig mee.



Nu na een week of 10, ben ik erachter gekomen dat een harde
matras echt niets voor mij is. Tevens heb ik mij laten vertellen dat het
sowieso niet het beste advies is bij een slechte rug, maar dat maakt verder
niet uit, want ik mocht toch omruilen. In de winkel bleek dat er dus inderdaad
gewoon 50 euro in rekening gebracht worden voor de omruil.



Ik gaf aan Astrid aan dat ik het niet netjes vond dat dit
niet gemeld was. Ze gaf daarop aan mij aan dat ze ook niet had gemeld dat het
gratis was om om te ruilen en dat ze ook de rest van de voorwaarden niet met
mij heeft overlegd, dus dat dat onzin was. Ik ben echter van mening dat je
wanneer je het verkoopargument gebruikt dat er geen enkel risico is, omdat je
toch 90 dagen omruilgarantie hebt, je daar ook eventuele kosten bij moet
aangeven.



Geen nette situatie wat mij betreft dus.

De oplossing


Ik heb nu een andere matras uitgekozen. Liefst had ik hier
helemaal niets meer afgenomen, omdat ik het gewoon geen nette situatie vind.
Daarnaast is de door mij gewenste matras pas over 6 weken leverbaar.



De levertijd etc.. vind ik tot daar aan toe, maar tevreden
ben ik pas als ik de 50 euro die ik moet betalen, niet hoef te betalen.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Totaalbed.nl hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Uiteindelijke oplossing

Auteur
R. Buisman/Herle
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Totaalbed.nl?