Klacht Total Energie: Contract fraude

Danielle79nietblij

Deze mensen bij Total hebben mij een factuur gestuurd voor leveren van energie en gas. Zij hebben mij gebeld ik denk dat dat was eind augustus. Ik zat bij mijn moeder in het ziekenhuis en had geen tijd. ik heb hun gevraagd de informatie op te sturen zodat ik mezelf erin kon verdiepen omdat ze hadden gelezen dat we een bedrijf hebben gevestigd op ons adres wilde ze ons een zakelijke aanbieding doen. Ik heb nooit wat toegezegd en nu zit ik vast aan een contract. twee weken geleden kreeg ik de vraag om de meterstanden door te geven ik heb toen gebeld en gezegd dat ik bij Eneco zit. en niet van plan ben over te gaan naar hun. Nu krijg ik een factuur en of ik even een bedrag van 186 wil betalen terwijl het bedrag van eneco 117 per maand was. Bij het verkooppraatje gaf hij zich uit als onderdeel van Eneco en niet Total. Ik begrijp niet dat dit zomaar kan gebeuren. Er moeten toch handtekeningen gezet worden onder contracten?? waarom kan dit zomaar. Ik heb eneco gebeld en samen met hun ga ik er alles aan doen om dit te op te lossen. Maar zelfs met een contract voor 3 jaar met eneco kan ik dit niet tegen gaan. Want een contract mag gewoon door iemand anders dan ikzelf worden beëindigd?????.

ongedaan maken wat ze hebben aangericht. \
En een vergoeding voor de 8 uur dat ik daar mee bezig ben geweest.
Want als je hun belt dan wordt er nergens opgenomen ook niet na 1 uur in de wacht te hebben gestaan.

Total Energie
    Bedankt voor uw bericht.

Vervelend om te horen dat u op deze manier bij ons terecht bent gekomen als klant.
    Wij onderzoeken dit graag voor u. Wilt u zo vriendelijk zijn ons online formulier in te vullen, zodat wij dit verder kunnen onderzoeken? U kunt uw verzoek tot het annuleren van dit contract sturen via: https://www.total-energie.nl/annuleren.

Alvast onze dank!
    Danielle79nietblij
    Ik ben inmiddels heel de ochtend bezig geweest om iemand bij jullie aan de telefoon te krijgen. Via het bandje heb ik alle mogelijkheden al gehad. Op elk doorkiesnummer heb ik meer dan 10 min moeten wachten en vervolgens krijg ik dan een bandje met daarop dat het momenteel erg druk is en ik wordt verzocht om later terug te bellen.
    Dat is toch echt om te brullen of niet? Kan dat niet direct worden gemeld?
    Daarbij wil ik ook opmerken dat jullie mails "noreply" niet te beantwoorden zijn en ik dus ook niet kan reageren via mail. Erg Frustrerend!! Al erg genoeg dat mensen van Total die mij bellen zich voordoen als onderdeel van Eneco en vervolgens mij een contract aansmeren. Toen ik verzocht werd de meterstanden door te geven heb ik ook al aangegeven dat ik niet over wil stappen naar Total. Nu krijg ik de factuur. T blijkt telkens gewoon een lachertje. Ook staat deze rekening op de bedrijfsnaam van mijn man? waarom? ook dat is een raadsel. Ik verzoek u dringend om een Heran procedure te starten zodat ik mijn contract met eneco kan laten doorlopen. Ik heb van Eneco begrepen dat ze heel veel klachten krijgen over Total. Dus helaas ben ik niet de enige maar hoop wel de laatste. Doe wat juist is! Dit is diefstal.
    Total Energie
    Wederom bedankt voor uw bericht.

In het voorgaande bericht heb ik u geïnformeerd over de juiste procedure om dit in gang te zetten, zie "U kunt uw verzoek tot het annuleren van dit contract sturen via: https://www.total-energie.nl/annuleren.".

Op een e-mailadres met daarin de vermelding "noreply" kunt u inderdaad niet reageren. Ons e-mailadres is: customerservice@totalgp.nl

Nadat u het formulier of de mail naar ons verzonden heeft krijgt u een bevestiging dat uw vraag/aanvraag is ontvangen en in behandeling zal worden genomen.

Wij vernemen graag via mail of via het annuleringsformulier van u. Het is telefonisch erg druk op het moment, maar dit proces zal via de telefoon niet sneller gaan. Deze procedure kost tijd en zullen wij moeten onderzoeken.

Alvast mijn dank voor de moeite!
    Danielle79nietblij
    Ik zal dat invullen maar wel onder protest omdat het contract er helemaal niet had mogen zijn. Op deze manier zich voordoen als onderdeel van Eneco. Maar ik ga het invullen om jullie fout te herstelbaar te stellen.

Danielle79nietblij
Mijn klacht is nog steeds niet opgelost ik wil geen contract met Total en wil dat zij ongedaan maken wat ze hebben aangericht en de heran procedure starten.

Ook een klacht indienen over Total Energie?