Klacht Total Energie: Contract fraude
Details
De klacht
Deze mensen bij Total hebben mij een factuur gestuurd voor leveren van energie en gas. Zij hebben mij gebeld ik denk dat dat was eind augustus. Ik zat bij mijn moeder in het ziekenhuis en had geen tijd. ik heb hun gevraagd de informatie op te sturen zodat ik mezelf erin kon verdiepen omdat ze hadden gelezen dat we een bedrijf hebben gevestigd op ons adres wilde ze ons een zakelijke aanbieding doen. Ik heb nooit wat toegezegd en nu zit ik vast aan een contract. twee weken geleden kreeg ik de vraag om de meterstanden door te geven ik heb toen gebeld en gezegd dat ik bij Eneco zit. en niet van plan ben over te gaan naar hun. Nu krijg ik een factuur en of ik even een bedrag van 186 wil betalen terwijl het bedrag van eneco 117 per maand was. Bij het verkooppraatje gaf hij zich uit als onderdeel van Eneco en niet Total. Ik begrijp niet dat dit zomaar kan gebeuren. Er moeten toch handtekeningen gezet worden onder contracten?? waarom kan dit zomaar. Ik heb eneco gebeld en samen met hun ga ik er alles aan doen om dit te op te lossen. Maar zelfs met een contract voor 3 jaar met eneco kan ik dit niet tegen gaan. Want een contract mag gewoon door iemand anders dan ikzelf worden beëindigd?????.De oplossing
ongedaan maken wat ze hebben aangericht. \En een vergoeding voor de 8 uur dat ik daar mee bezig ben geweest.
Want als je hun belt dan wordt er nergens opgenomen ook niet na 1 uur in de wacht te hebben gestaan.
Uiteindelijke oplossing
- Status
- niet opgelost
- Beoordeling
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.