Opgelost door Total Energie: onduidelijkheid over " aanbieding" gezamelijke energie-inkoop
Details
Klacht
Ik ben 2 maanden geleden telefonisch benaderd door Mijn Inkoophulp. In dat gesprek werd mij gevraagd of ik interesse had in goedkopere energietarieven voor mijn gas- en elektra gebruik thuis. Op mijn vraag waarom ik zakelijk werd benaderd (ik werk niet thuis maar in gehuurde kantoorruimte elders), werd door Mijn Inkoophulp beantwoord met dat dat gunstigere tarieven zou kunnen opleveren. Het gaat dus om een prive-aansluiting die zakelijk wordt geadresseerd. Het aanbod kwam in een mail met een link. Er is mij gezegd dat er 2 weken bedenktijd was, maar mij werd niet expliciet benadrukt dat ik binnen 2 weken moest afwijzen, indien ik niet mee wilde gaan in het contract. Het was mij niet duidelijk dat er een bindend contract zou worden overlegd. Ik leefde in de veronderstelling dat het om een aanbieding cq offerte zou gaan en door niet te reageren er niet aan verbonden zou zijn. Ik krijg zo nu en dan van Vereniging Eigen Huis en SloopdeCrisis e-mails en aanbiedingen. In die gevallen hoef ik niet te reageren indien ik er geen gebruik van wens te maken.De mails van Mijn Inkoophulp zijn misleidend in het onderwerp zoals "Uitkomst inkoopactie Mijn Inkoophulp". Hier had beter kunnen staan "Uw contract..."
Indien mij meteen was verteld dat het om een 5-jarig contract van Total zou gaan, had ik op voorhand de hele deelname al afgewezen. Het telefoongesprek is misleiden geweest omdat mij niet duidelijk en voldoende is verteld wat de gevolgen van deze werkwijze van Mijn Inkoophulp.
Gewenste oplossing
ontbinding contract- Status
- opgelost
- Beoordeling
Deze klacht is gesloten
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.