Opgelost door Total Energie: onduidelijkheid over " aanbieding" gezamelijke energie-inkoop

content Opgelost
Gebruiker1534167457

Ik ben 2 maanden geleden telefonisch benaderd door Mijn Inkoophulp. In dat gesprek werd mij gevraagd of ik interesse had in goedkopere energietarieven voor mijn gas- en elektra gebruik thuis. Op mijn vraag waarom ik zakelijk werd benaderd (ik werk niet thuis maar in gehuurde kantoorruimte elders), werd door Mijn Inkoophulp beantwoord met dat dat gunstigere tarieven zou kunnen opleveren. Het gaat dus om een prive-aansluiting die zakelijk wordt geadresseerd. Het aanbod kwam in een mail met een link. Er is mij gezegd dat er 2 weken bedenktijd was, maar mij werd niet expliciet benadrukt dat ik binnen 2 weken moest afwijzen, indien ik niet mee wilde gaan in het contract. Het was mij niet duidelijk dat er een bindend contract zou worden overlegd. Ik leefde in de veronderstelling dat het om een aanbieding cq offerte zou gaan en door niet te reageren er niet aan verbonden zou zijn. Ik krijg zo nu en dan van Vereniging Eigen Huis en SloopdeCrisis e-mails en aanbiedingen. In die gevallen hoef ik niet te reageren indien ik er geen gebruik van wens te maken.
De mails van Mijn Inkoophulp zijn misleidend in het onderwerp zoals "Uitkomst inkoopactie Mijn Inkoophulp". Hier had beter kunnen staan "Uw contract..."
Indien mij meteen was verteld dat het om een 5-jarig contract van Total zou gaan, had ik op voorhand de hele deelname al afgewezen. Het telefoongesprek is misleiden geweest omdat mij niet duidelijk en voldoende is verteld wat de gevolgen van deze werkwijze van Mijn Inkoophulp.

ontbinding contract
Ik heb van Total geen reactie meer ontvangen. Noch via post, noch via de e-mail. Vooralsnog is voor mij de klacht helaas nog niet afgewikkeld. Ik wacht de berichten met belangstelling af, er van uit gegaan dat het contract vervalt.

Total Energie
    Geachte heer, mevrouw Van Hettema,

Ik vind dit vervelend om te horen. Wij willen graag uw klacht in behandeling nemen. Graag ontvangen wij eerst uw e-mailadres en KvK nummer. Kunt u met ons hierover contact opnemen? Op dit moment zijn wij goed bereikbaar via live chat op https://www.total-energie.nl/total-contact. Wij reageren tussen 7 en 23u binnen 1 minuut. Of u kunt via Klachtenkompas een privé bericht achterlaten.

Anthony van Total Gas & Power
    Gebruiker1534167457
    Bedankt voor de doorverwijzing. Mijn klacht (en wellicht annulering van contract) is in behandeling.
    Total Energie
    Fijn om te horen!

Ook een klacht indienen over Total Energie?