Opgelost door Total Energie: Onterechte facturen

Status
content Opgelost
Klachtnummer
# 440396
Gebruiker
M.A. van Iperen
Datum
4 reacties

Details

De klacht

Door een toegegeven administratieve fout van total power heb ik een energie contract gekregen terwijl ik dit niet wilde. Na contact is mij beloofd dat ik geen facturen meer zou ontvangen. Echter nu heb ik al weer een factuur voor de maand mei 2020. Ik heb een schriftelijk antwoordt gekregen dat ik weer naar mijn oude energie leverancier zou gaan. Al een paar medewerkers aan de telefoon gehad maar de afdelingen geven dus niets aan elkaar door. Ja meneer we gaan get regelen voor u. Dit gebeurt dus niet.

De oplossing

Gas power moet dit intern oplossen en schriftelijk laten weten dat ik geen facturen meer krijg

4 reacties

  1. Auteur
    Total Energie
    Datum
    Beste M.A. van Iperen,

    Volgens mij moeten we hier zo snel mogelijk wat aan doen, want dit gaat niet helemaal goed. Ik begrijp dat dit erg vervelend is en help je graag verder. Om dit te kunnen doen, heb ik de klacht intern doorgegeven. Er zal zo spoedig mogelijk contact met je worden opgenomen.

    Mocht ik je op dit moment nog ergens mee kunnen helpen dan hoor ik het graag.

    Vriendelijke groet, Anne
  2. Auteur
    M.A. van Iperen
    Datum
    Ik heb net contact gehad met de essent waar ik volgens mij een contract mee had, gas power heeft mij ondanks een toegegeven fout van hen toch het contract doorgezet. Dus nu schijn ik energie bij gas power af te nemen obdanks dat deze hebben toegegeven een foutief contract te hebven gemaakt. Heb nu ook vernomen dat dit contract ook nog onwettig is want mijn adres is niet aangemeldt als mkb adres maar is een gewoon woonhuis. Dys nu zoy gas power eerst een onterechte overstap moeten aanmaken richting essent zodat essent de overstap kan herstellen en het ferbruik moet ik natuurlijk betalen maar dan wel de partikuliere tarieven en niet de dure van de mkb. En het lijkt mij heel biddelijk dat daar een korting op komt want heb nu al zoveel werk van dit alles terwijl gas power al schriftelijk heeft toegegeven dat zij een fout hebben gemaakt en mij helemaal geen contract mochten aanbieden
  3. Auteur
    Total Energie
    Datum
    Beste M.A. van Iperen,

    Wat vervelend om te horen. Ondertussen heb ik vernomen dat er contact met je is opgenomen door mijn collega's en dat er een oplossing is aangeboden. Ik hoop dat je naar tevredenheid bent geholpen.

    Als er nog iets is wat ik kan doen, hoor ik het graag.

    Vriendelijke groet, Anne
  4. Auteur
    M.A. van Iperen
    Datum
    Ja er is een oplossing, de overstap wordt ontbonden en ik ga kosteloos naar mijn oude energie leverancier.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
M.A. van Iperen
Datum
Uiteindelijke oplossing
Gas power stuurt een onterechte aanmelding naar de oude energie leverancier. Heb weinig gehoord over de slechte communicatie tussen meerdere afdelingen en mij en.compensatie kwam al helemaal niet aan bod en moet dus blij zijn fat ik weer naar mijn oude leverancier kan.
Status
opgelost
Beoordeling
content

Ook een klacht indienen over Total Energie?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen